عشایر فارس همواره پشتیبان ولایت و پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند

کریمی گفت: عشایر فارس همواره پشتیبان ولایت و پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند و ولایتمداری از ویژگی های بارز عشایر فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عبدالحمید کریمی، امروز شنبه (30 مهر) در نشست هم افزایی مدیرکل امور عشایر فارس، فرمانده سپاه عشایر و مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: صدا و سیمای مرکز فارس همواره زبان گویای عشایر استان بوده است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: عشایر فارس همواره پشتیبان ولایت و پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند و ولایتمداری از ویژگی های بارز عشایر فارس است.

وی اضافه کرد: نمونه اقدامات مطلوب عشایر در زمان جنگ با انگلستان و دوران سال دفاع مقدس مشهود است و عشایر همیشه مدافع ارزش های انقلاب و رهبری بوده اند.

کریمی با اشاره به اینکه عشایر استان سه درصد جمعیت فارس را تشکیل داده اند، عنوان کرد: 25 درصد از زنجیره گوشت استان و کشور و 45درصد صنایع دستی فارس توسط عشایر استان تولید می شود و توانمندی عشایر ما مثال زدنی است که باید به خوبی به جامعه معرفی شود.

سید محمد شکوهی، هم در این نشست گفت: استان فارس بیشترین جامعه عشایری در کشور را به خود اختصاص داده است و باید در حوزه های مختلف به عشایر به عنوان قشر زحمتکش توجه ویژه شود.

فرمانده سپاه عشایر فارس افزود: وجود سه هزار شهید عشایری در فارس نشانه این است که عشایر فارس همواره در کنار رهبری و نظام بوده اند و عشایر فارس با بصیرت زیاد خود وارد بازی دشمن و اغتشاشات اخیر نشده اند.

میثم رضازاده در این دیدار بیان کرد: آموزش و پرورش عشایری متولی تعلیم و تربیت 12 هزار دانش آموز عشایری است گفت و در تحصیل عشایر باید کوچ و مدرسان و مدارس ییلاقی و قشلاقی در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری فارس افزود: پنج هزار دانش آموز عشایری هم اکنون به صورت شبانه روزی از خدمات تحصیلی و آموزشی استفاده می کنند که نخبگان فراوانی از دل آنها همچون پزشک، وکیل و ... در استان بیرون آمده است و از صدا و سیمای مرکز فارس خواستار معارفه بیشتر این جامعه پیشرو و مولد هستیم.

کد خبر 1225555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha