سومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار می شود

نظافت از برگزاری سومین دوره باشگاه همسران مشهدی «باهم» با حضور ۶ هزار زوج مشهدی خبر داد و گفت: دو دوره اول این طرح در سال ۹۵و۹۶ و پس از یک وقفه ۴ساله مجدد برای زوج هایی جوان ۱۴۰۰ برای سومین دوره در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عباس نظافت» در حاشیه همایش باشگاه اجتماعی همسران مشهدی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به مشکلات زوجین پس از ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه، لزوم برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره بیش از پیش نمود پیدا کرده و لذا بحث تحکیم بنیان خانواده، به یکی از اولویت های اصلی ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و در فرهنگ سرای خانواده تبدیل شد.

 

مدیر فرهنگ سرای خانواده شهرداری مشهد با تاکید بر تاثیر این دوره ها بر کاهش امار طلاق زوجین افزود: بر همین اساس طرح باشگاه اجتماعی همسران جوان را در مشهد راه اندازی کردیم که طی این دوره، زوج های جوان مجموعه مشاوره های گروهی و فردی را توسط اساتید مجرب این حوزه دریافت کرده و تلاش شده است تا در این دوره ها به اصلی ترین موضوعات مورد اختلاف در میان زوج ها که براساس پژوهش‌های میدانی بدست آمده، پرداخته شود.

 

وی تصریح کرد: دو دوره اول این طرح در سال ۹۵و۹۶ و پس از یک وقفه ۴ساله مجدد برای زوج هایی جوان ۱۴۰۰ برای سومین دوره در حال برگزاری است.

 

نظافت ادامه داد: در اولین دوره ۳هزار زوج یعنی ۶ هزار نفر و در دوره دوم ۶ هزار زوج و در این دوره نیز ۶ هزار زوج یعنی ۱۲ هزار نفر به این باشگاه پیوسته و از آموزش‌ها و جلسات مشاوره ای ما استفاده می کنند.

 

مدیر فرهنگ سرای خانواده شهرداری مشهد یادآور شد: در این برنامه که اولین همایش از این دوره بود، زوجین از مشاوره استاد حورایی با موضوع بنیان های روانی زن و مرد استفاده کردند و در ادامه، برنامه های گروهی و اردوهای دیگری نیز تدارک دیده شده که اعضای باشگاه از آن استفاده خواهند کرد.

کد خبر 1225603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha