استان آذربایجان غربی یکی از اصلی‌ترین استان‌ها در میزبانی از  راهیان‌نور است

وحیدی گفت: آذربایجان غربی یکی از اصلی‌ترین استان‌ها، به عبارتی یکی از ۷ استان فعال در میزبانی از میهمانان راهیان‌نور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «جلیل وحیدی»، امروز، ( ۳۰ مهر)، در پانزدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از اصلی‌ترین استان‌ها، به عبارتی یکی از ۷ استان فعال در میزبانی از میهمانان راهیان‌نور محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود:  هر سال در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار نفر در قالب راهیان‌نور به استان سفر می‌کنند و از استان ما به‌عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش یاد می‌شود.

این مسئول گفت:  ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان طی دهه ۶۰ در دست ضدانقلاب قرار گرفته بود، همچنین پنج شهر استان توسط ضد‌انقلاب اشغال شده بود، و به‌واسطه ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام این مناطق از دست ضدانقلاب خارج شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به‌وجود ۱۲ هزار شهید بومی، ۲۴ هزار شهید غیربومی، ۱۵ هزار جانباز، ۳ هزار آزاده و ۱۶۰ هزار رزمنده به‌خود افتخار می کند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده وجود روحیه ایثار و مقاومت در بین مردم منطقه است.

وحیدی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس  یک نمودار ارزشمند بوده که نشان‌دهنده مجموعه‌ای از افتخارات برجسته و ممتاز ملت ایران است و این قسمت از تاریخ انقلاب نشان می‌دهد، مردم آذربایجان غربی برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی تا چه‌اندازه جانفشانی کرده و با دلاوری‌های خود تلاش کردند، پرچم اسلام و قرآن برافراشته بماند.

کد خبر 1225623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha