سرانه آموزشی دانش‌آموزان استثنایی گیلان ۱۵ برابر دانش‌آموزان عادی است

کریمی سرانه مدارس استثنایی را بسیار بالا خواند و گفت: هر دانش آموز استثنایی هزینه آموزشی ۱۰ تا ۱۵ برابری دانش آموزان مدارس عادی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «رقیه کریمی» صبح امروز(دوشنبه، ۲ آبان) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولین در خصوص نگاه ویژه به دانش‌آموزان مدارس استثنایی گفت: بچه‌های استثنایی، بچه‌های ما هستند و من در سابقه بیش از ۳۰ ساله‌ام با این بچه‌ها بزرگ شدم و به خوبی روحیات آنها را می‌شناسم.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان کودکان مدارس استثنایی را محروم‌ترین و مظلوم‌ترین‌ها خواند و افزود: ما در این مدارس کودکان نابینا و ناشنوا، اوتیسم، چند معلولیت و … داریم که بعضی از آنها از بدو تولد پذیرش می‌شوند.

 

وی تعداد مدارس استثنایی شهرستان فومن را شامل دو مدرسه شهید اصغری و مدرسه تلاش خواند و گفت: ما در مدرسه شهید اصغری ۷۰ دانش آموز و در مدرسه تلاش ۴۰ دانش آموز را تحت مراقبت با ۲۷ پرسنل داریم.

 

کریمی تصریح کرد: کودکان استثنایی نیازمند توجه ویژه هستند که باید کار برای آنها با نگاه ویژه و خاص انجام شود.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان خانواده کودکان استثنایی را کم‌برخوردار خواند و بیان کرد: مسافت راه برای این کودکان که از روستاها به مرکز شهرستان می‌آیند، زیاد است و ما توان دایر کردن چندین مدرسه را نداریم.

 

وی اظهار کرد: دوری مسافت راه برای ما در شهرستان فومن سالانه، هزینه سرویس مبلغی بیش از ۳۸ میلون تومانی را رقم می زند که در این راستا نیازمند نگاه ارگان‌ها و دستگاه های مرتبط هستیم.

 

کریمی سرویس مدرسه برای کودکان استثنایی را حائز اهمیت خواند و گفت: اگر سرویس نباشد این کودکان ترک تحصیل می کنند، پس تقاضا دارم که همه کمک کنیم تا این کودکان درس بخوانند و به مدرسه بروند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان سرانه مدارس استثنایی را بسیار بالا خواند و گفت: هر دانش آموز استثنایی هزینه آموزشی ۱۰ تا ۱۵ برابری دانش آموزان مدارس عادی را دارد.

 

وی فضای آموزش استثنایی را در هر کلاس، ۳۰ متر مربع خواند و گفت: این فضا برای ۶ دانش آموز طراحی شده است.

 

کریمی از کسب رتبه دانش آموزان استثنایی گیلان در تربیت بدنی و ورزش خبر داد و گفت: توانمندی این کودکان در یادگیری با ورزش چند برابر می‌شود.

کد خبر 1225966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha