تحول در بخش کشاورزی با رویکرد جهادی در دولت سیزدهم دنبال می شود

اورعی گفت: ارزیابی تحول در بخش کشاورزی موضوعی است که در دولت سیزدهم دنبال می شود و مقرر است طی چهار سال تحول در بخش کشاورزی را با رویکردی جهادی پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمید اورعی» در نشست  قرارگاه امنیت غذایی استان  امروز (دوشنبه 2 آبان) در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین در کنار ظرفیت های مختلفی که دارد، دارای ثبات و همدلی بوده و در حوزه امنیت غذایی موفق عمل کرده است.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت امنیت غذایی ادامه داد: در سفرهای استانی در کنار بررسی امنیت غذایی هر استان، سیاست ها هم ابلاغ شده و راهکارها برای تحول در استان ها پیگیری می شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به کوتاهی های صورت گرفته در گذشته و همچنین تحریم ها با چالش های بسیاری مواجه هستیم و تولیدکنندگان در بخش کشاورزی هم مشکلات بسیاری دارند که باید در مسیر حل این مشکلات قدم برداریم.

 

اورعی با اشاره به اهمیت تحول در بخش کشاورزی اعلام کرد: ارزیابی تحول در بخش کشاورزی موضوعی است که در دولت سیزدهم دنبال می شود و مقرر است طی چهار سال تحول در بخش کشاورزی را با رویکردی جهادی پیش ببریم و اجرای این تحول هم با محور امنیت غذایی است که 15 راهبرد برای این منظور تعریف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات اساسی در این حوزه بحث طرح الگوی کشت است که از این طرح رونمایی شد و اجرای آن تحول اساسی را ایجاد می کند.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت امنیت غذایی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم بحث بحران آب است و در کشوری که چنین مسئله ای وجود دارد نباید محصولات آب بر کشت شود و که بحث الگوی کشت این موضوع را مرتفع می کند.

 

وی یادآور شد: استفاده از سیستم هوشمند در امنیت غذایی و هدفمندسازی حمایت یارانه ای از دیگر سیاست ها در ایجاد تحول در بخش کشاورزی است.

 

کد خبر 1225991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha