وزارتخانه های مسئول برای حل مشکلات محلات کم برخوردار ستاد ویژه تشکیل داده اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس ستاد محلات کم برخوردار گفت: وزارتخانه هایی که در بحث محلات کم برخوردار مسئول شده اند، ستاد ویژه ای برای حل مشکلات این محلات تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی آقامحمدی در همایش اقدامات انجام شده برای 2020 محله کم برخوردار گفت: در محلات کم برخوردار برای همه طرح هایی که در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و تحصیلات قرار است انجام شود، توافق نامه هایی با وزارتخانه های ذیربط انجام شده است؛ بر فرض مثال وزارت آموزش و پرورش ستادی تشکیل داده است که در آن محصلان 6 تا 17 سال محروم از تحصیل را شناسایی کرده اند. دانشگاه شریف برای 40 هزار نفر دوره آموزش کسب و کار راه انداخته است و کارشناسان فنی و حرفه ای با تمام قوا شبانه روز کار می کنند. 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: 200 هزار فرصت شغلی در تهران شناسایی شده است، نیروی کار مناسب مرکز آمار ایران از محلات محروم بیشترین سیستم آماربرداری را انجام می دهد. در این محلات سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می شود.

 

رییس ستاد محلات کم برخوردار با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای بحث بیمه سلامت گفت: در حال حاضر در این محلات بحث پزشک خانواده اجرایی شده است و هر خانواده دارای پرونده پزشکی و سلامتی است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار سامانه توت گفت: این سامانه 100 هزار نفر از شهرداران، مسئولان و دست اندرکاران را تحت پوشش می برد و تمامی امکانات نظیر کیف پول و واتساپ و غیره را نیز در اختیار دارد.

 

وی با بیان اینکه با شهرداری تهران توافق شده است که 300 هزار واحد مسکونی در این محلات ساخته شود، گفت: سازمان نوسازی تمامی تیرهای برق مزاحم و خانه های آسیب زا را مورد شناسایی قرار داده است و 200 هزار واحد خانه فرسوده در تهران شناسایی شده است و قرار است اینها نوسازی شوند. ما معتقدیم به جای اینکه در شهرک های اطراف اقدام به احداث واحدهای مسکونی جدید کنیم در این محلات آنها را بسازیم تا تحولی ایجاد کنیم. 

کد خبر 1226027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha