شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان

نوروزیان گفت: این روزها علاوه بر کرونا، بیماری‌های ویروسی دیگر از جمله آنفلوآنزای نوع A و B، بوکا ویروس و رینو ویروس در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، « فاطمه نوروزیان » در گفتگویی خبری عنوان کرد: این روزها علاوه بر کرونا، بیماری‌های ویروسی دیگر از جمله آنفلوآنزای نوع A و B، بوکا ویروس و رینو ویروس در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

 

وی افزود: شیوع بوکا ویروس و رینو ویروس سبب شده تا دانش آموزان زیادی با علائم تب، دل درد، تهوع، استفراغ و یا علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: گردش ویروس آنفلوآنزای نوع A بیشتر از نوع B است و بسیاری از دانش آموزان با وجود داشتن علامت در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند و موجب انتقال بیماری به همکلاسی‌های خود می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان در صورت مشاهده علائم بیماری در منزل استراحت کنند تا بیماری سخت تری نگیرند، گفت: واکسیناسیون، شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و قرنطینه به موقع بیماران، راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1226117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha