۲۰ کتابخانه نیمه تمام خراسان جنوبی نیازمند تامین اعتبار

حاجی با بیان اینکه ۲۰ کتابخانه نیمه تمام در خراسان جنوبی وجود دارد که نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستند، گفت: احداث کتابخانه مرکزی بیرجند نیز آرزوی ۱۲ ساله مردم این شهرستان است که برای تکمیل شدن به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

محمود حاجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر قبلی رئیس جمهور به خراسان جنوبی جز استان های اولیه بودیم و در این سفر مصوبه ای به کتابخانه های خراسان جنوبی تعلق نگرفت.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ا بیان اینکه در راستای سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲۰ پروژه نیمه تمام معرفی و شناسایی کرده ایم، افزود: از مهم ترین پروژه ها بحث کتابخانه مرکزی بیرجند و آرزوی دیرینه این مردم است که ۱۲ سال راکد مانده است و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

 

وی عنوان کرد: برخی افراد خراسان جنوبی را با استان های مرکزی مقایسه می کنند و می گویند که طبیعی است که ما کتابخانه مرکزی نداشته باشیم چرا که استان ما کم برخوردار است و باید در پاسخ به این افراد باید گفت چرا خراسان جنوبی را با خراسان شمالی مقایسه نمی کنید که کتابخانه مرکزی آن پنج سال پیش افتتاح شده است.

 

حاجی ادامه داد: کتابخانه مرکزی یک کتابخانه در تراز استانداردترین کتابخانه های کشورهای توسعه یافته است و در کتابخانه مرکزی تمام امکانات لازم برای تغذیه و روح انسان وجود دارد و یک ابرپروژه فرهنگی محسوب می شود؛ سال گذشته توانستیم زمین آن را تملک کنیم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات یک هدیه به مردم استان توسط دولت سیزدهم داده شود.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی بیرجند ۱۱ هزار مترمربع زیربنا دارد، افزود: این کتابخانه در سه طبقه احداث خواهد شد و تمام زیرساخت های فرهنگی را خواهد داشت و برای تکمیل شدن اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان نیازمند است.

 

حاجی عنوان داشت: برای تکمیل ۲۰ کتابخانه نیمه تمام موجود در خراسان جنوبی نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هستیم تا به مرحله افتتاح برسند و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به این موضوع توجه شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماژان تنها شهر خراسان جنوبی است که از نعمت کتابخانه محروم مانده است، گفت: در مجموع ۸۳ باب کتابخانه در حال حاضر در خراسان جنوبی فعال است و از این تعداد ۱۱ کتابخانه مشارکتی است.

 

 

کد خبر 1226126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha