کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان رتبه سوم اشتغال کشور را کسب کرد

در ارزیابی جامع عملکرد اشتغال و خودکفایی سال گذشته، کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان رتبه سوم کشوری در ایجاد فرصت شغلی را کسب کرد.

«سیدمهدی عبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: کمیته امداد حضرت امام(ره) در ابتدای امر، به جهت شدت فقری که در کشور وجود داشت، به سمت حمایت از خانواده‌ها حرکت کرد، اما به تدریج این بحث پیش آمد که علاوه بر حمایت، ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها را نیز در دستور کار قرار دهد.

 

عبادی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ که اساسنامه کمیته امداد به توشیح رهبر معظم انقلاب رسید، در ماده ۶ آن صراحتاً یکی از وظایف کمیته امداد، ایجاد زمینه توانمندسازی برای خانواده‌های تحت پوشش ذکر شده است.

 

وی افزود: در سال گذشته، اعتبار اشتغال استان ۴۴۵ میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۳۹۲ میلیارد تومان و تا فروردین امسال نیز مابقی اعتبارات جذب شد و توانستیم رتبه سوم کشوری در ایجاد فرصت شغلی را برای استان رقم بزنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد هر ساله توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید و پس از راستی آزمایی در آمار اشتغال کشور ثبت می‌شود.

 

عبادی یادآور شد: در مجموع، سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۹۲ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سطح استان ایجاد شد.

کد خبر 1226384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha