کدوحلوایی تعذیه سالم را به دانش آموزان ابتدایی آموزش داد

دبستان پسرانه ابتدایی حبیب بن مظاهر سمنان به منظور ترویج غذای سالم و فرهنگ سازی در زمینه پرهیز دانش آموزان از خوراکی های مضر، اقدام به کاشت کدو حلوایی توسط دانش آموزان مدرسه کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ همه کودکان برای داشتن بدنی سالم و رشد مناسب باید تغذیه سالم و رژیم غذایی متعادل داشته باشند.

 

هر چند امروزه با ورود گسترده فست‌فودها و دیگر غذاهای آماده، نگرانی‌هایی جهت سلامتی دانش آموزان احساس می‌شود امابرنامه‌های جذاب و مفیدی نیز در مسیر ترویج تغذیه سالم در گوشه و کنار، بویژه مدارس برگزار می شود.

 

در همین راستا چندی پیش دانش آموزان دبستان پسرانه ابتدایی حبیب بن مظاهر سمنان با همکاری معلمان خود به منظور ترویج غذای سالم و فرهنگ سازی در زمینه پرهیز دانش آموزان از خوراکی های مضر، اقدام به کاشت سبزیجات در باغچه حیاط مدرسه کرده است.

 

«علی جوینی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ با اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان در روند رشد و یادگیری، گفت: همه باید متخصص سلامت خود باشیم و به این منظور، یکی از بهترین راهکارها، آموزش اصولی و بنیادین به دانش‌‌آموزان، با استفاده از سلایق خودشان است.

 

مدیردبستان پسرانه ابتدایی حبیب بن مظاهر سمنان با تأکید براینکه رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب، خلق و خو و رفتار، همه به نوعی وام دار تغذیه سالم هستند ادامه داد: خرید موادغذایی سالم و پرهیز از مصرف موادغذایی فاقد ارزش غذایی، باید به صورت یک فرهنگ صحیح به تمامی افراد آموزش داده شود.

 

 

 

 

وی درخصوص چرایی  کاشت کدوحلوایی توسط دانش آموزان گفت: با اجرای این برنامه، دانش آموزان در مدرسه و در کنار معلمان خود در فضایی بسیار صمیمی و با نشاط  با فواید محصولات طبیعی کشاورزی بیشتر آشنا می شوند.

 

جوینی بحث تغذیه در کودکان مدرسه‌ای بسیار مهم عنوان کردوگفت: این موضوع به تامین انرژی و رشد متعادل برای انجام فعالیت‌های جسمی، فکری و حفظ مقاومت بدنی آنها در برابر بیماری ‌ها کمک می‌کند و در نگاهی جامع نگر؛ حفظ سلامت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور تضمین کننده سلامت جامعه و زیربنای عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود.

 

مدیردبستان پسرانه ابتدایی حبیب بن مظاهر سمنان با اشاره به اینکه باید از مواد غذایی فاسد وغیر قابل مصرف که دارای رنگ ، بو،مزه وقوام آن تغییر کرده ویا تاریخ مصرف آن منقضی شده ویا در شرایط نامطلوب نگهداری شده باشد خوداری کرد افزود: باید همواره تلاش شود مواد غذایی سالم و پر فایده جایگزین مواد غذایی ناسالم قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1226502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha