ایجاد رفاه و رضایتمندی برای شهروندان از مهمترین راهبردها توسعه شهری  است

کریمی با اشاره به فعالیت های شهرداری اراک در حوزه شهری، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای توسعه شهری ایجاد رفاه و رضایتمندی برای شهروندان است که باید در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «علیرضا کریمی» امروز (چهارشنبه 4 آبان) در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری که با حضور مسئولان کشوری، بین المللی و استانی در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این همایش، به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این همایش پرداخت و گفت: شناسایی فرصت ها و ظرفیت های شهر اراک و شناساندن آن ها به کسانی که طالب سرمایه گذاری در شهر هستند از مهمترین اهداف این همایش است.

 

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه 14 پروژه برای این همایش تدارک دیده شده است، ادامه داد: 7 هزار میلیارد تومان هزینه ریالی این پروژه ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه درصدد تهیه سند اطلس سرمایه گذاری جامع این همایش هستیم، بیان کرد: هدف دیگر این است که با تاسیس یک دبیرخانه دائمی برای ارتباط مستمر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیل گری انجام شود.

 

شهردار اراک، با بیان اینکه برای برقرای ارتباط با سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی نیازمند عقد تفاهم نامه هستیم، بیان کرد: مهمتر از آن به دنبال بنا گذاشتن ترویج فرهنگ سرمایه گذاری هستیم، چرا که هیچ سرمایه گذار خصوصی را در مدیریت شهری نداشتیم.

 

کریمی با بیان اینکه در طی 40 سال گذشته تراز حضور شهرنشینان و روستانشین ها برعکس شده و اکنون بیش از 70 درصد از مردم در شهرها زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: شهر اراک به دلیل موقعیت مکانی و اینکه شهری صنعتی است، شهری مهاجر پذیر است و همین مهم می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف باشد.

 

کریمی با اشاره به اینکه ایجاد رفاه و رضایتمدی برای شهروندان از اولویت کاری شهرداری است، گفت: یکی از مهمترین راهبردها توسعه شهر ی ایجاد رفاه و رضایتمندی برای شهروندان است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری اراک زمینه را برای مشارکت سرمایه گذاران فراهم کرده است، افزود: تقاضای مشارکت سرمایه گذاران را داریم و امید است نتایج این جلسه مسیری را برای ما هموار کند که در انتهای آن شهری آباد متناسب برای حضور شهروندان باشد و ما را از یک شهر سنتی به شهری مدرن و متناسب با نیاز روز جامعه تبدیل کند.

 

شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: ما در شورا و شهرداری معتقد هستیم با این بودجه شهرداری این رضایت مندی مقدور نخواهد بود  و علی رغم اینکه نسبت به سال گذشته بودجه شهرداری 120 درصد افزایش پیدا کرده نمی شود در اراک که وارث یک عقب ماندگی چندین ساله است، تحول درست ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهر اراک پایتخت صنعتی کشور نامیده شده است، گفت: این شهر ظرفیت و پتانسیل های بالایی دارد که باید از آن ها به خوبی استفاده شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری استمداد و تسهیل گری می باشد، ادامه داد: این شهر در بدو تاسیس خود در 200 سال پیش، محلی برای حضور صنعتگران و بازرگانان بود و تولید و صادرات در این شهر رونق داشته و امروز نیز باید این مهم محقق شود.

 

کریمی اضافه کرد:شهر اراک کریدور کشور محسوب می شود و امید است با این همایش ملی و مشارکت گسترده سرمایه گذاران و  صنعتگران به نتیجه ای برسیم که مسیری را برای ما فراهم کند تا با ایجاد شهری مدرن، بستر رضایت مندی شهروندان را فراهم کند.

کد خبر 1226537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha