امثال شهید جعفری هر روز رویش می یابند/ جوانترین فرماندهانی که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفت

بهشتی راد گفت: خیلی ها شهید جعفری و دیگر شهدای بزرگ را نمی شناسد، لذا باید بیشتر شهدا را به جامعه معرفی کنیم.

سعید بهشتی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به  سالروز شهادت شهید شاخص و پیشرو و اولین فرمانده سپاه استان «شهید سید محمدسعید جعفری»، گفت: شهید سید محمدسعید جعفری نخستین فرمانده سپاه در کرمانشاه بود که مقام معظم رهبری وی را شهید پیشرو خطاب کردند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: شهید سید محمد سعید جعفری دوازده بهمن ماه ۱۳۳۱ در قصر شیرین متولد شد، این شهید بزرگوار در نوجوانی به آموختن دروس حوزوی نزد علما و روحانیان کرمانشاه پرداخت، وی بنیانگذار سپاه پاسداران در غرب کشور و نخستین فرمانده سپاه استان کرمانشاه بود.

 

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب، در سفر تاریخی خود به استان کرمانشاه، ضمن تجلیل از حرکت آگاهانه و به موقع شهید جعفری و یارانش در دفاع مقدس و جریان محاصره پادگان سنندج توسط ضد انقلاب، از این شهید بزرگوار با تعابیری همچون «شهید پیشرو و شهید پیشتاز» یاد کردند.

 

بهشتی راد تصریح کرد: این شهید جزو اولین افرادی است که با فعالیت‌های خود به بسیج نیرو‌های مقاومتی مردمی تحت عنوان کمیته انقلاب اسلامی در کرمانشاه پرداخت و این اقدامات او در نهایت منجر به تشکیل سپاه پاسداران در کرمانشاه شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه،گفت: شهید جعفری  در زمان آغاز جنگ تحمیلی یک جوان ۲۸ ساله بود و در همین سن به فرماندهی سپاه کرمانشاه منصوب شد و در ۴ آبان ۱۳۵۹ در منطقه قراویز سرپل ذهاب بر اثر انفجار مین در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید.

 

کد خبر 1226606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha