۲ سند و نقشه راه مطالعاتی پدافند غیرعامل در گلستان ابلاغ شد

محمدی گفت: اقدامات پدافندی در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا در گلستان دو سند و نقشه راه مطالعاتی پدافند غیرعامل ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «محمدتقی محمدی» امروز (چهارشنبه ۴ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سند پدافند غیرعامل گلستان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و از پارسال راهبردهای حاصل از این مطالعات در حوزه های مختلف از جمله  آب، برق، فرهنگی و سایبری در دستور کار قرار گرفت.


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان افزود: ۱۵۴ مرکز حساس، مهم و قابل حفاظت در گلستان شناسایی شده و موارد زیستی، مردم‌محور، تروریستی، سایبری و نظامی از جمله مهمترین تهدیدهای پدافند غیرعامل استان است که در پدافند غیرعامل پایدار بودن استان در مقابل بحران ها مورد توجه قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ جلسه کارگروه حوزه پدافند غیرعامل در استان برگزار شده و ۱۰ دوره آموزشی با ۲۰ هزار نفر ساعت، ۲۳۹ رزمایش، ۳۷ بازدید میدانی و ۳۵ نشست تخصصی با مدیران دستگاه‌ها در این مدت برگزار شد.

 

محمدی اظهار داشت: براساس قانون بودجه امسال، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند یک درصد اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل، گفت: در این هفته ۵۰۰ ویژه برنامه از جمله دوره آموزشی، همایش، نمایشگاه و مسابقه، افتتاح‌ها، جلسه و نشست تخصصی در گلستان برگزار می‌شود.

 

محمدی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی، مصونیت‌سازی و آگاه‌سازی به مردم و جامعه در حوزه پدافند غیرعامل محور برنامه های این هفته است.

 

کد خبر 1226653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha