دولت سیزدهم برای شکوفایی آستارا اهتمام جدی دارد

عباسی گفت: دولت سیزدهم و متولیان آن در استان گیلان، برای توسعه و شکوفایی اقتصادی آستارا در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دریایی و سایر حوزه‌ها اهتمام جدی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «اسدالله عباسی» شب گذشته (چهارشنبه، ۴ آبان) در آیین افتتاحیه حرم و رونمایی از ضریح مطهر امامزادگان ابراهیم و سید قاسم(ع) آستارا، اظهارکرد: خدمت صادقانه به مردم اولویت دولت سیزدهم تحت منویات مقام معظم رهبری است.

 

استاندار گیلان افزود: خدمتگزاران مردم در استان گیلان نیز در این راستا عزم خود را برای خدمت صادقانه به مردم جزم کرده و خدمت به مردم را افتخار خود داشته و پای کار هستند.

 

وی به تشریح خدمات دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی به کشور و مردم پرداخت و تصریح‌کرد: همگرایی مسئولان در بخش‌ها و رده‌های مختلف و همراهی و مشارکت مردم راهگشای برون‌رفت از مشکلات و رسیدن به اوج قله‌های پیشرفت است.

 

عباسی با بیان‌اینکه دولت سیزدهم و متولیان آن در استان گیلان، برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها در راستای توسعه و شکوفایی اقتصادی آستارا در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دریایی و سایر حوزه‌ها اهتمام جدی دارند، گفت: هماهنگی خوبی برای رفع مشکلات مردم در آستارا با ظرفیت های اقتصاد گردشگری، کشاورزی و دریا وجود دارد که باید شکوفا شود.

 

عباسی گفت: دولت سیزدهم و به تبع آن متولیان استان؛ در ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساختها برای شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا اهتمام جدی دارد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان با اشاره به اینکه دستورات لازم در بازدیدهای میدانی برای برطرف شدن مشکلات مردم آستارا و فعالان اقتصادی و تجاری صادر شد، افزود: در بخش صنایع‌دستی، فعالیت یک‌هزار و ۴۴۲ هنرمند صنایع‌دستی بخشی از ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه است که باید حمایت شود.

 

عباسی به موفقیت‌های کشور در حوزه تحول اقتصادی با اراده قوی دولت سیزدهم اشاره و آن را موجب عصبانیت دشمنان دانست و خاطرنشان‌کرد: ضمن نگاه و امید به پروژه‌های مهمی همچون راه‌آهن که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد، با افزایش تولیدات، صادرات، رونق اشتغال و مسکن و رفاه اجتماعی با شعار راهبردی سال، این موفقیت ها تداوم یافته و راه نفوذ دشمن بسته شود.

 

*موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران برطرف شود

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» نیز در این آیین، اظهارکرد: نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید به انجام اقداماتی در آن بازه زمانی می‌باشد ولی محدود به آن سال نیست و قابلیت پیگیری در سال‌های آینده را نیز دارد.

 

امام جمعه بندر آستارا به پروژه پل ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه مرزی آستاراچای اشاره کرد و افزود: در این پروژه طرف ذری به طور تقریبی کار را به پایان رسانده اما در سمت ایران هنوز در زمینه تملک اراضی مشکل داریم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: سرمایه‌گذاران متعددی برای فعالیت در آستارا مراجعه می‌کنند که به دلیل آثار سوء برخی اقدام‌های مدیران قبلی که هنوز هم پابرجا است، موانع و مشکلاتی برای‌شان ایجاد می‌شود که باید برطرف شود.

 

*اختصاص بیش از سه هزار میلیارد به تصفیه‌خانه فاضلاب آستارا

«عنایت رضایی‌پور» نیز در این آیین  با اشاره به اختصاص سه هزار و  ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آب شهری آستارا، اظهارکرد: این پروژه ۱۲ سال در حالت راکد بود که احیاء شد که الان در حال نصب تجهیزات و نهایی شدن است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه پروژه نیمه راکد آبرسانی این شهرستان نیز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال تحرک پیدا کرد و در حال بازسازی است، افزود: در کنار آن چهار حلقه چاه عمیق در نقاط مختلف حفر شد تا تنش آبی مدیریت شود و آب آشامیدنی با کیفیتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

رضایی‌پور گفت: طرح لایروبی بندر آستارا پس از ۱۳ سال نارسایی، با پیگیری‌های صورت گرفته در حال نهایی شدن است و بزودی به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

 

*آستارا در بخش بهداشت و درمان با مشکل روبه‌رو است

«غلامرضا مرحبا» نیز در این آیین، اظهارکرد: شهرستان آستارا در بخش بهداشت و درمان با مشکلاتی روبه‌رو است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس به کمبود متخصص و پزشک عمومی در بیمارستان شهید بهشتی و اورژانس این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیمارستان شهید بهشتی از لحاظ تجهیزات و امکانات کمبودهایی دارد.

 

مرحبا خاطرنشان‌کرد: پروژه راه‌آهن آستارا که به فراموشی سپرده شده بود به عنوان مهم‌ترین بخش کریدور شمال-جنوب در حال احداث است و در حوزه راهداری ماشین‌آلات در حال کار هستند.

 

 

 

کد خبر 1226714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha