بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را تقبل می‌کند

اصغرزاده با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در همین راستا بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را تقبل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «علیرضا اصغرزاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بیمه سلامت استان برگزار شد، اظهار داشت: بیمه مادران باردار از دیگر خدمات جدید بیمه سلامت است که بر اساس آن مادران تا ۲ سال بعد از تولد فرزند خود و نوزادان تا سن پنج سالگی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

 

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تعداد بیمه شدگان سلامت این استان را ۶۲۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد صندوق بیمه روستاییان با ۴۶۵ هزار نفر بیشترین بیمه شده و صندوق ایرانیان با یک هزار و ۱۱۹ نفر کمترین بیمه شده استان را به خود اختصاص داده است.

 

اصغرزاده تصریح کرد: همچنین طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۱۹۵ نفر از مردم استان در مناطق محروم که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، تعداد موسسات طرف قرارداد این نهاد بیمه‌گر در استان را ۶۸۴ موسسه اعلام کرد و افزود: بدهی سطح یک نهادهای دولتی تا پایان مهر، بدهی بیمارستان‌ها تا آخر تیرماه و موسسات غیردولتی تا آخر شهریور تسویه حساب شده است.

 

اصغرزاده، توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت برشمرد و تصریح کرد: تاکنون نسخه الکترونیک به صورت ۹۵ درصد در استان اجرا شده است.

 

وی راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج را از مهمترین برنامه ‌های پیش بینی شده در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمت به بیماران در سطح کشور پنج هزار میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۲۳۳ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد این نهاد در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان ۷۲ میلیارد تومان بدهی سال گذشته بوده است.

 

کد خبر 1226715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha