نشست شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد برگزار شد

امروز (۵ آبان ماه) نشست شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با موضوع جوان‌گرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۵ آبان ماه) نشست شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با موضوع جوان‌گرایی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در این نشست، با اشاره به در پیش بودن روز دانش آموز، گفت: باید با برنامه ریزی اصولی برای جوانان فرصت یابی و فرصت سازی کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با بیان این مطلب که امروز با جنگ روایت ها مواجه هستیم، تصریح کرد: باید با جهاد تبیین به مقابله با این جنگ پرداخت.

 

وی جهاد تبیین را رسالت و ماموریت انبیا، اولیای الهی و امامان معصوم (ع) برشمرد و ادامه داد: امروز جنس تبیین با گذشته متفاوت است و باید حوزه تبیین را به سمت دشمن شناسی ببریم.

 

حجت الاسلام بامری دشمن شناسی را محور جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: وقتی بتوانیم اهداف دشمن را در جنگ روایت ها بشناسیم و بدانیم که عقاید و باورهای ما را هدف قرار داده اند آنگاه راه مقابله با آن را بهتر تشخیص می دهیم.

 

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: امروز دشمن تمام توان خود را بر روی تغییر ذائقه های مردم مخصوصا قشر جوان و نوجوان گذاشته است.

 

وی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا سبک زندگی ما را تغییر دهد، تاکید کرد: دشمن قصد دارد ارزش ها و هنجار ها را به سمت ضد ارزش ها ببرد.

 

حجت الاسلام بامری واقعه کربلا را نتیجه تغییر ذائقه مردم آن زمان دانست و افزود: امروز دشمن دانشگاه ها را مورد هدف قرار داده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد ادامه داد: امروز باید نوجوانان و جوانان را دریابیم و بیش از گذشته ارتباطات خود را با آنها تقویت کنیم.

 

وی عنوان کرد: نوجوان و جوان ما باید بدانند که دشمن همیشه دشمنی کرده و اگر این مباحث را به طور صحیح برای این قشر تبیین کنیم آنگاه نوجوان و جوان ما هرگز در زمین دشمن بازی نمی کنند.

 

«یزدان افشاری» فرماندار عنبرآباد در این نشست، گفت: شورای فرهنگ عمومی قرار گاه فرهنگ عمومی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 
 
فرماندار عنبرآباد با بیان این مطلب که ما از دهه ۸۰ به بعد غفلت کردیم، تصریح کرد: بسیاری از اغتشاشگران اخیر از دهه ۸۰ بوده چرا که نتوانستیم آن طور که باید برای آنها برنامه داشته باشیم. 
 
وی با اشاره به این که میدان دادن به جوانان و‌ نوجوانان مسئله ای است که هنوز جدی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ها را به جوانان واگذار کنیم تا خود باوری در آنها تقویت شود.  
 
افشاری در خاتمه با بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی نیازمند اندیشه ای ناب است و باید با مطالعه ای دقیق برگزار شود، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی محل نتیجه گیری و تصمیم گیری است و شاهد حرکت های روبه رشدی در شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد هستیم.
کد خبر 1226740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha