خط یک قطار شهری روزانه ۱۷۰ هزار مسافر جا به جا می کند

فرهمندی گفت:طبق برنامه‌ریزی خط یک قطار شهری، باید ٣٠٠ هزار مسافر در روز با ١٢٠ واگن در مشهد جابه‌جا شوند اما در حال حاضر روزانه تنها ١٧٠ هزار مسافر با ۶٠ واگن جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «ایمان فرهمندی» امروز(۵ آبان) در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی خط یک قطارشهری، باید ٣٠٠ هزار مسافر در روز با ١٢٠ واگن در مشهد جابه‌جا شوند اما در حال حاضر روزانه تنها ١٧٠ هزار مسافر با ۶٠ واگن جابه‌جا می‌شوند.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد افزود: ظرفیت واگن‌های فعال بسیار کم است و مردم از این وضعیت ناراحت هستند، البته خط دو راه‌اندازی شده و عملیات احداث خط سه ادامه دارد و به زودی شاهد اتصال این خط به حرم مطهر امام رضا(ع) هستیم که در صورت راه‌اندازی این خط، حجم زیادی مسافر به قطار شهری اضافه خواهد کرد.

 

فرهمندی ادامه داد: همچنین خط ریلی گلبهار و انتهای خط یک نیز متصل خواهد شد که با این اتفاق تعداد زیادی مسافر به قطارشهری اضافه می‌شود؛ بنابراین نیاز است که ظرفیت به صورت جدی افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: در سال ۹۶ برای تامین واگن‌ها مجوز گرفته‌ایم تا از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تامین کننده چینی ۶۰ دستگاه را دریافت کنیم اما وزارت صمت جلوی این کار را گرفت.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد ادامه داد: از همان سال تا‌کنون شرکت مبنا تلاش می‌کند نمونه این واگن‌ها را بسازد اما تاکنون نتوانسته نمونه آن را بسازد، طی مذاکراتی که با آنها انجام داد‌ه‌ایم اعلام کردند تا پنج سال آینده نمی‌توانند واگنی به ما تحویل دهند، صبر کردن برای ما عملا غیر ممکن است.

 

فرهمندی اضافه کرد: خط الهیه تنها خط سبک شهری در کشور که ۶۰ دستگاه واگن نیاز دارد و در مقیاس اقتصاد ملی صرف نمی‌کند ما ۶٠ دستگاه را بسازیم و بهتر است واگن وارد کنیم، پیشنهاد ما این است که اجازه دهید ما مجوز بگیریم و حداقل ۲۰ دستگاه که نیاز فوری ما است را از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تولید کننده چینی بگیریم و نیاز شهر را برطرف کنیم.

کد خبر 1226844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha