مردم ما باید طعم فناوری را بچشند/ رویداد « تا ثریا» گامی در جهت معرفی فناوری های دانش بنیان به مردم

فقیه خراسانی از اجرای رویداد « تا ثریا» گامی در جهت معرفی فناوری های دانش بنیان به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ، احمد رضا فقیه خراسانی دبیر کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا در نشست خبری رویداد ملی تا ثریا گفت: ما در این همایش از مذاکرات معکوس استفاده میکنیم که صنعتگران مشکلات خود را بیان میکنند و پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان نیز این مشکلات را بررسی و آنها را مورد توجه قرار می دهند.

 

وی افزود: با توجه به تنوع مختلف نیازمندی ها، ما آنچه در ارزیابی ملاک قرار داده این توجه به اقتصاد و اشتغال استان در این رفع نیازها است و اجازه می‌دهیم این فرصت را داشته باشند تا نیاز خود را ارایه دهند و متناسب با نیاز مطرح شده نیز پاسخگویی آن نیز بر این اساس ارایه شود.

 

فقیه خراسانی گفت: سعی ما بر این است که برای هر نیاز سندی تهیه شود که به صورت شفاف صورت مسأله توضیح داده شود.

 

دبیر کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا افزود : انجام مذاکرات در خصوص نیازها به عنوان گامی است که صورت میگیرد و در رویداد دوم نیز ارایه توانمندی‌های شرکت ها صورت میگیرد.

 

وی ادامه داد: توجه به افراد فناور و ارایه ظرفیت ها و دستاوردهای خود به عنوان تاکید ما است که در این رویداد صورت میگیرد.

 

فقیه خراسانی بیان کرد: ما در بحث دانشگاه ها سرمایه گذاری خوبی کردیم و پژوهشگران خوبی نیز تربیت کرده ایم که باید از این ظرفیت در راستای اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار برای قشر فرهیخته گام برداریم.

 

وی گفت: مردم ما باید طعم فناوری را بچشند و وقتی مردم این را مشاهده کردند دیگر نمی‌توانیم آن را از مردم بگیریم.

 

فقیه خراسانی ادامه داد: هر فناوری که تولید می شود باید به مردم ارایه شود و در این رویدادها نیز این هدف را دنبال می‌کنیم.

 

دبیر کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا افزود: ما باید مردم را از فناوری ها آگاه کنیم و این اتفاقات را به جامعه ارایه کنیم.

 

فقیه خراسانی گفت: حوزه فناوری و دانش بنیاد در یزد بسیار قوی است امیدواریم این رویداد خوب در استان برگزار شود که در سال های آینده نیز از استان های دیگر نیز پذیرا باشیم.


وی افزود: ما در انتخاب شرکت های دانش بنیاد سند بزدنوین را در نظر گرفته ایم تا نیازهای استان را برطرف کند.

کد خبر 1226848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha