استقرار ۹۲درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۳۱استان

رنجبران از استقرار ۹۲درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۳۱استان خبر داد و گفت: پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری و افزایش سطح رضایت مشتریان وکاهش خطا در نسخه نویسی و نسخه پیچی از جمله آثار مثبت اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین رنجبران امروز(۵آبان) در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت ضمن محکومیت حادثه تروریستی تکفیری ها در حرم مطهر شاهچراغ(ع) استان فارس،‌اظهار کرد: اقدامات شایسته تحسین بیمه سلامت نتیجه تعامل و هم گرایی مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم با این سازمان بیمه گر است.

 

 معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع بیمه سلامت کشور بابیان اینکه تکریم بیماران صعب العلاج، خاص و نادر برما واجب است و باید دارو را در منزل بیماران تحویل دهیم، افزود: نمایندگان در کمیسیون بهداشت و درمان، بازوی توانمند بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج هستند.

 

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی اقدامات خوب و ارزشمندی در قالب اختصاص ۵هزار میلیارد تومان برای تامین هزینه درمان بیماران صعب العلاج انجام داده اند، گفت: همچنین در قالب تسهیلات بدون بهره به میزان ۲میلیارد تومان بودجه برای تکمیل درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت در نظر رفته شده است.

 

رنجبران به اجرای موفق طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان مازندران اشاره کرد و افزود: خداوند متعال را شاکریم در کل کشور ۹۲درصد استقرار در بحث نسخه نویسی الکترونیک داریم. در شهر مشهد و استان تهران با مشکلاتی مواجه ایم.

 

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۰۰درصد نسخه ها الکترونیک نوشته می شوند، گفت: پرداخت ها در بخش سرپایی به روز است.

 

رنجبران با بیان اینکه در ۳۱استان سند مانده برای پرداخت نداریم،‌افزود: امید است با ارسال به موقع اسناد بستری در این بخش نیز پرداختی ها به روز شود.

 

وی تصریح کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت است.

 

رنجبران با اشاره به  آثار مثبت اجرای این طرح ضمن پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری  و  افزایش سطح رضایت مشتریان گفت: کاهش خطا در نسخه نویسی و نسخه پیچی، دسترسی به اطلاعات سلامت در هنگام صدور نسخ درمانی مانند اطلاعات پایه سلامت، سوابق بیماری، نتایج آزمایش یا گرافی های بیمار، سوابق دارویی و... از یگر مزیت های حذف دفترچه های کاغذی است.

کد خبر 1226871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha