رقابت بخش خصوصی با دولتی هدررفت منابع را همراه دارد|لزوم بازنگری در طرح پزشک خانواده

بابایی کارنامی باتاکید براینکه با احساسات نمی توان مملکت داری کرد، گفت: خروجی طرح پزشک خانواده باید در جامعه ملموس باشد. متاسفانه همیشه پایلوت محور و آزمایشی با مردم برخورد کردیم در صورتی که باید جلب رضایتمندی مردم هدف غایی ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی بابایی کارنامی، امروز(۵آبان) در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت ضمن محکومیت حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدای این حادثه مسلحانه و ددمنشانه دشمن کوردل،‌ اظهار کرد: مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران و کارکنان این سازمان بیمه گر به معنای واقعی خدمتگذار هستند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه آمارهای دولتی ها واقعی نیست، گفت: چرایی وضعیت موجود را باید از دولت و مجلس و تمام افرادی که دغدغه خدمت دارند جویا شویم که چرا نشد در زمینه ارتقای خدمت و عدالت اجتماعی کارهای بزرگ انجام شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت یارانه های پنهان و آشکار پرداخت می شود، افزود: اما حقیقتا وقتی ما بعنوان وکلای مردم و خود مردم وارد جامعه می شویم این هزینه کردها را حس نمی کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان بدون بررسی به سادگی گفت مردم رضایتمندی کامل دارند، ادامه داد: تا زمانی که دوقطبی سازی بین پزشکان بخش خصوصی و دولتی در کشور ایجاد کنیم هیچ گاه در حوزه بهداشت و درمان کارآیی نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نگاه ما باید علمی و به دور از احساسات باشد،‌افزود: کسب توفیقات در این حوزه نیازمند تغییر نگرش است.

 

بابایی کارنامی به اجرای پزشک خانواده به عنوان پایلوت در مازندران و استان فارس اشاره و بیان کرد: خروجی این طرح در جامعه ملموس و مشهود نیست. متاسفانه همیشه پایلوت محور  و آزمایشی با مردم برخورد کردیم در صورتی که در دنیا دولت ها را باشاخص رفاه می سنجند.

 

وی با بیان اینکه بخش اعظم شاخص رفاه به حوزه سلامت برمی گردد، افزود: اگر بخواهیم حوزه سلامت را به عنوان کارنامه دولت ها و مجلس های مختلف بپذیریم که این اصل است طبیعی است که باید قضاوت، قضاوت منصفانه ای باشد. این نافی تلاش های افرادی همانند دکتر ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران نیست چراکه این شخصیت برجسته علمی کارنامه درخشانی در عرصه های مدیریتی داشته و دارد.

 

بابایی کارنامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران با نگاه سیاسی بر اریکه قدرت تکیه می زنند و احساس می کنند انسان های برتر هستند و تفکر یک بعدی خود را برمجموعه حاکم می کنند، اذعان کرد: عاقلانه رفتار کردند هیچ گاه مارا از مسیر پیشرفت و توسعه بازنمی دارد.

 

وی به فقر حوزه بهداشت و درمان در دودانگه و چهاردانگه ساری مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردمان سختکوش این خطه از شمال کشور برای انتقال صدومین به مراکز درمانی حتی از نعمت آمبولانس بی بهره هستند.

 

بابایی کارنامی باتاکید براینکه نمی شود با احساسات مملکت داری کرد این رویه اشتباه است، افزود: نقاط قوت و ضعف مدیریت در حوزه بهداشت و درمان باید شناسایی و رفع و تقویت شوند.

 

وی با بیان اینکه باید به سمت جلب رضایتمندی مردم گام برداریم، گفت: بعد از کرونا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبرمعظم انقلاب دیدار داشتند رهبری از بیمه نبودن ۷میلیون ایرانی اعلام نارضایتی داشتند.

 

بابایی کارنامی با بیان اینکه رقابت بخش خصوصی و دولتی پدر ملت را درآورده،‌ادامه داد: بنابراصل ۴۴بخش خصوصی رقیب دولت نیست و این رقابت هدر رفت منابع را همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه پرونده سازی ها موجب شد مملکت را با خسران و ضرر مواجه کنیم،‌ گفت: خدا و وجدان را در ادای تکلیف مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 1226907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha