لزوم اختصاص سهمیه ویژه طرح آموزش هنر در مناطق محروم به کانونهای مساجد

سبزه‌کار خواستار اختصاص سهمیه ویژه از طرح آموزش هنر در مناطق محروم به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه کار صبح امروز شنبه (۷ آبان) در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی که با حضور مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و جمعی از مدیران استانی برگزار شد،‌ اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص شبیخون و هجمه فرهنگی دشمنان در سال ۱۳۷۱ تاسیس شدند.

 

مدیر سابق ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه، امروز کانون‌های مساجد همچون شبکه مویرگی در بدنه مساجد فعال هستند، افزود: ارزش افزوده کانون‌های فرهنگی هنری این است که با محوریت مسجد و امام جماعت فعالیت می‌کنند.

 

وی مردمی بودن را دومین ارزش افزوده کانون‌های فرهنگی هنری اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد این مراکز در روستاها و نقاط مرزی مستقر هستند.

 

حجت‌الاسلام سبزه‌کار به انسجام در عین پراکندگی از مرز تا مرکز استان در حوزه تاسیس کانون های فرهنگی هنری هم اشاره کرد و افزود: تلفیق فرهنگ و هنر متعالی که در خدمت مسجد و انقلاب و ارزش ها باشد از دیگر ارزش‌افزوده‌های این مراکز است.

 

وی در ادامه به اجرای طرح سه‌شنبه های تکریم هم اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح یک هزار و ۶۰۰ دیدار با خانواده معظم شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران و فعالان مسجدی و کانونی انجام شد.

 

وی خدمت در پیاده روی اربعین، برگزاری جشن انقلاب و دهه کرامت در نقاط صفر مرزی و عملیاتی شدن طرح کسب و کار در جوار مسجد را از برنامه ‌های موفق انجام شده در دوران تصدی مسئولیت خود اعلام کرد و گفت: احیای کارکردهای مسجد یعنی تمامی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... از مساجد باید آغاز شود.

 

مدیر سابق ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی توزیع ۴۲ تن گوشت قرمز در قالب طرح مواسات را از دیگر اقدامات انجام شده در دوران فعالیتش اعلام کرد و یادآور شد: در تابستان امسال، ۲۷۰ باب کانون فرهنگی هنری استان کلاس‌های اوقات فراغت را برگزار کردند.

 

وی در پایان بر عضویت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان در شورای اداری خراسان جنویب تاکید کرد و گفت: باید کانون‌های فرهنگی هنری به سمت خودکفایی حرکت کنند و همچنین گروه‌ های جهادی در بدنه این مراکز تشکیل شود.

 

سبزه‌کار خواستار اختصاص سهمیه ویژه از طرح آموزش هنر در مناطق محروم به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1227209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha