برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کرمان اعلام شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با بیان اینکه شهید علی عرب از استان کرمان و شهرستان زرند به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور در سال جاری انتخاب شده است؛ از اجرای برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عبدالرضا روزخوش، شنبه(۷ آبان) در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز به ویژه سه شهید دانش آموز حادثه تروریستی شیراز از جمله شهید علی اصغر لری گوئینی از استان کرمان را گرامی داشت.

 

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با بیان اینکه شهید علی عرب از استان کرمان و شهرستان زرند به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور در سال جاری  انتخاب شده است؛ از اجرای برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این شهید خبر داد.

 

 

وی افزود: تولید محتوای رسانه ای با همکاری تشکل های دانش آموزی از جمله بسیج و اتحادیه انجمن های اسلامی در طول سال تحصیلی با هدف آشنایی دانش آموزان انجام و برای آنان اجرا می شود.

 


روزخوش، شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی را "ایران قوی" عنوان و بیان کرد: برنامه های متنوعی برای حضور دانش آموزان در دو بخش فضای مجازی و برنامه های میدانی مدارس طراحی شده که در فضای مجازی با توجه به وقایع اخیر کشور سه پویش "ایران قوی"، "بدون تاریکی" و "رفیق شهیدم" راه اندازی شده که در پویش نخست دانش آموزان عکس خود را با پرچم ایران ارسال می کنند و در پویش "بدون تاریکی"، دانش آموزان به دو سئوال درباره جنایت های امریکا و علت حضور امریکا در منطقه خاورمیانه پاسخ می دهند.

 

 

وی با اشاره به اینکه یکی از سه شهید دانش آموز حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ، کرمانی است؛ به برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت این شهید عزیز هم اشاره و تصریح کرد: از روز گذشته پویش "رفیق شهیدم" در استان کرمان آغاز شده و دانش آموزان می توانند عکس خود با تمثال سه شهید عزیز این حادثه را ارسال کنند.

 


روزخوش از برگزاری اختتامیه لیگ علمی کشوری "پایا" در هفته بسیج دانش آموزی خبر داد و با بیان اینکه استان کرمان رتبه سوم این لیگ را در کشور کسب کرده و دانش آموزان به مراسم اختتامیه اعزام می شوند؛ رزمایش جهادگران فاطمی 2 در سه عرصه علمی(برگزاری کلاس های تقویتی دانش آموزان)، عمرانی(مرمت و زیباسازی مدارس) و کمک های مؤمنانه را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

 

 


وی حضور اساتید در مدارس در راستای جهاد تبیین، برگزاری مسابقه نقاشی، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، حضور دانش آموزان در مراسم راهپیمایی 13 آبان، زنگ استکبارستیزی 11 آبان ماه با حضور پنج هزار دانش آموز دختر در شهر کرمان و ... را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان کرمان ذکر کرد.

 


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با بیان اینکه با توجه به ضرورت حضور فعال در فضای مجازی، مرکز تولید محتوای رسانه ای «مشق» در هفته بسیج دانش آموزی در استان کرمان افتتاح می شود؛ ابراز امیدواری کرد: امسال اردوهای راهیان نور بعد از وقفه دو ساله به دلیل بیماری کرونا، در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برپا و دانش آموزان استان کرمان به این مناطق اعزام شوند.

 

 


وی با افزودن این مطلب که سازماندهی آموزش درس آمادگی دفاعی به عهده سازمان بسیج دانش آموزی است و یک هزار دبیر این درس را در استان آموزش می دهند؛ تأکید کرد: دانش آموزان استان در مراسم ویژه 13 آبان به صورت جدی حضور یابند و با این حضور نشان بدهند نقشه استکبار به سرکردگی آمریکا نقش بر آب است و دانش آموزان پای ارزش های نظام اسلامی ایستاده اند و شاهد حضور پررنگ و تمام عیار دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان خواهیم بود.

 

 

 

کد خبر 1227353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha