افزایش ۶ برابری اعتبارات حوزه گردشگری/ لزوم توجه وزارتخانه به بافت تاریخی شهر کرمان با محوریت مسجد تاریخی امام

امام جمعه کرمان خواستار توجه ویژه وزارت گردشگری به بافت تاریخی شهر کرمان به محوریت مسجد تاریخی«مُلک»(امام) و نیز به گردشگری مقاومت با توجه به مرقد شهید سلیمانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(7 آبان) در دیدار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت همراه با وی گفت: هر سه حوزه مأموریتی شما در استان کرمان نیاز به کمک، حمایت و توجه جدی دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه سه مأموریت بزرگ و حساس تاریخی هم دارید و آن حفظ میراث و آن چیزی است که گذشتگان برای ما به ارث گذاشتند؛ افزود: دوم تبیین و ترویج به ویژه در گردشگری است تا فرهنگ و نگاه مردم و هنر و سلیقه ها و دغدغه ها را بتواند ترویج و منتقل کند که خود دفاع از فرهنگ و تمدن مردم است.

 

 

وی توجه به حوزه های مأموریتی وزارتخانه مذکور را باعث پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: این توجه 500 تا هزار سال قبل شده که امروز میراث ماندگار و مورد توجه ما است لذا اگر به فرهنگ هم توجه شود این نسل می تواند میراثی را برای آینده بگذارند.

 

 

امام جمعه کرمان خواستار توجه ویژه وزارت گردشگری به بافت تاریخی شهر کرمان به محوریت مسجد کهن «مُلک»(امام) شد که بالای 900 سال سابقه دارد و افزود: این مسجد از بناهای مهم است که باید نگاه جدیدی برای احیای آن اتفاق بیفتد و مسیر برای بخش خصوصی هم باز شود تا در کنار دولت به گونه ای توجه شود که از مقاصد مهم گردشگری باشد.

 

 

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان به عنوان مرکز مقاومت جهان اسلام است، وزارت شما هم کمک کند تا توجه خاصی به این مسئله شود.

 

 

دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز با بیان اینکه استان در بخش های مختلف در حوزه مأموریتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرآمد است؛ به وسعت و تنوع جغرافیایی شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: این جغرافیا بیش از هزار کیلوکتر مسافت دارد یعنی مسافت کرمان- تهران، همان مسافتی است که از ورود کرمان تا جنوب آن است لذا باید مورد توجه جدی تری قرار بگیرد تا اقتصاد مرتبط با گردشگری با اولویت صنایع دستی و به عنوان نمونه های موفق در کشورمعرفی کنیم.

 

 

وی به گردشگری مقاومت به عنوان یک فرصت استثنایی برای کرمان  به جهت حضور زائرانی از حدود یکصد کشوراشاره و بر توسعه فعالیت های گردشگری حوزه مقاومت تأکید کرد.

 

 

پورابراهیمی در ادامه افزود: بخشی از بناهای تاریخی در مرکز استان محدودیتی برای ساخت و ساز ایجاد کرده که مطالبه جدی مردم این است درباره برخی از این بناها تجدید نظر شود.

 

 

وی خواستار تخصیص اعتبارات ویژه با اولویت بناهای تاریخی بافت فرسوده کرمان شد و گفت: مشکلات ورودی باغ شاهزاده نیز هنوز برطرف نشده است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از افزایش 6 برابری اعتبارات حوزه گردشگری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: این اعتبارات برای سال آینده تقویت می شود.

 

 

سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  هم در این دیدار با بیان اینکه کرمانی ها در حفط آثار تاریخی خوب سرمایه گذاری و همکاری می کنند و علاقه مندی نشان می دهند؛ به نقش برجسته کرمان از نظر شخصیت ها و فرهیختگان و داشته های فراوان فرهنگی اشاره و بر الگو شدن کرمان در زمینه میراث فرهنگی تأکید و بیان کرد: از محل تسهیلات تبصره 18 می توانیم کمک و موانع را برطرف کنیم.

 

 

وی سخنانش اظهار کرد: ما در وزارتخانه دنبال این هستیم سیستم ناکارآمد اداری که سالها است زنجیر به دست  پای سرمایه گذار می زند را از بین ببریم و برای همین بخش زیادی از مأموریت ها را به استان ها تفویض کردیم.

 

 

 

کد خبر 1227390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha