۳۰۰نسخه خطی کتابخانه عمومی آیت الله روحانی بابل به پیشگیری پیش از درمان نیاز دارند

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه کتابخانه عمومی مرحوم آیت الله روحانی با بیش از ۶۰هزار جلد کتاب بعنوان بزرگترین کتابخانه شهرستان بابل در حال ارائه خدمت به علاقه مندان به کتابخوانی است،گفت:نسخ خطی این کتابخانه به پیشگیری پیش از درمان نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام حسن روحانی، امروز(۸آبان) در حاشیه بازدید یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرحوم آیت الله روحانی،‌نماینده اسبق ولی فقیه در مازندران از این کتابخانه وقفی بعنوان بزرگترین کتابخانه استان مازندران یاد و اظهار کرد:‌ این کتابخانه توسط مرحوم آیت الله روحانی - رئیس وقت حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل در کنار ساختمان این حوزه ایجاد شده است.

 

امام جمعه بابل گفت: بیش از ۶۰هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است. همچنین ۷۰۰نسخه خطی با قدمت بالای ۳۰۰سال و ۲هزار  نسخه چاپ سنگی و سربی در کتابخانه آیت الله روحانی موجود که به پیشگیری پیش از درمان نیاز دارند.

 

وی با بیان اینکه این کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی اداره می شود، ادامه داد: ۱۶نفر پرسنل و مجموعه نهادی برای اداره این کتابخانه فعالیت می کنند .

 

حجت الاسلام روحانی به جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت:‌خانواده ها باید زمینه انس فرزندان خود را با کتاب فراهم کنند چراکه فاصله داشتن با کتاب مشکلات و آسیب های متعددی را به همراه دارد.

کد خبر 1227616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha