فرهنگ، اساس و بن مایه همه تحولات اجتماعی است/ لزوم بازنگری در طراحی‌های فرهنگی

ناصر چاووشی گفت: شاید نتیجه وقایع اخیر این باشد که در طراحی‌های فرهنگی خودمان، کم کارهایی داشته‌ایم و باید بازنگری‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.

«ناصر چاووشی»در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فردخت کاشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فرهنگ  اساس و بن مایه همه تحولات اجتماعی است که روی فناوری، اقتصاد و سیاست تاثیر دارد و در عرصه هنر خودش را نشان می‌دهد.

 

معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «فردخت» با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی به میزبانی کاشان گفت: این جشنواره برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه لباس است.

 

چاووشی با تاکید بر اینکه ردپای فرهنگ در همه جا قابل مشاهده است و فرهنگ مقوله‌ای است که دارای بن مایه‌هایی ثابت و یک بخش متغییر است، ادامه داد: اگر حجاب و پوشش را جلوه‌ای از فرهنگ بدانیم آن چیزی که در فرهنگ ثابت است پاکدامنی و عفاف و آن چیزی که متغییر است شکل و جلوه حجاب است.

 

به گفته وی، از آنجا که حجاب و پوشش متاثر از فرهنگ است و رسانه، ارتباطات، میزان و نوع فعالیت بانوان در جامعه، تنوع طلبی، حس زیبایی دوستی به مرور زمان می‌تواند شکل آن را تغییر دهد، برگزاری رویدادهایی نظیر فردخت می‌تواند تلاشی برای پاسخگویی به این تغییر باشد.

 

معاون اجتماعی و نماینده فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان  به وقایعی که در حال حاضر در کف جامعه با آن روبرو هستیم و ناآرامی‌ها و نازیبایی‌هایی که اخیرا در جامعه مشاهده می‌کنیم، اشاره کرد و افزود: شاید نتیجه این وقایع آن باشد که ما در طراحی‌های فرهنگی خودمان کم کارهایی داشته‌ایم و باید بازنگری‌هایی صورت بگیرد.

 

چاووشی، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نوع دوستی، تنوع طلبی، زیبایی دوستی و فطرت انسانی بتوانیم مدل‌ها و اشکالی متناسب با شرایط روز و نیاز بانوان و پاسخگویی به این حسی که به صورت خدادادی و فطری در وجود بانوان است، اتفاقاتی مانند رویداد "فردخت" را رقم بزنیم.

کد خبر 1227657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha