بسیج دانش‌آموزی به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است

بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز شناخته می شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،«سلمان محمدی»امروز یکشنبه (۸ آبان ) در همایش دهه هشتادی‌ها به مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، در دبیرستان شاهد علامه مجلسی کرمانشاه  با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی،گفت:هشتم آبان سالروز شهادت حسین فهمیده دانش آموز بسیجی است كه در جنگ تحمیلی با رشادت و از خودگذشتگی در جبهه های حق علیه باطل به مبارزه پرداخت.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، افزود: دلاورمردی كه با وجود سن كم با فداكاری در این مسیر قدم گذاشت و ردای شهادت را برتن كرد تا داستان شجاعت او در تاریخ این مرزوبوم برای همیشه جاودان بماند،به همین مناسبت روز هشتم آبان «روز دانش‌آموز و روز بسیج دانش‌آموزی» نام گرفت.

 

وی حفظ ارزش‌ها، ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی را از اولویت های بسیج عنوان کردوافزود: رهبران تمدن غربی در پی استحکام پایه‌های سکولاریسم و دین زدایی هستند در حالی‌که جامعه ایران با تکیه ‌بر مبانی اسلام بنا شده است و دین در نظام اجتماعی و سیاسی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بنابراین از جمله وظایف این سازمان در راستای تربیت نوجوانان انقلابی، ارتقای سطح اطلاع آن‌ها از اسلام است.

 

محمدی با اشاره به حادثه  تروریستی حرم شاه چراغ در شیراز،  تصریح کرد:در حادثه تروریستی شیراز اوج شقاوت و سنگدلی دشمنان را دیدیم.

 

وی تصریح کرد: در این حادثه برای آنهایی که از روی ناآگاهی مسائل اخیر کشور را صرفا دو قطبی حجاب و بی حجابی می‌دانستند، محرز شد که دشمنان قصد ایجاد ناامنی در کشور را دارند.

 

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه،گفت: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا است و باید از شهید فهمیده درس ایثار، شجاعت و مردانگی بیاموزیم.

 

 

*دانش آموزان امروز به عنوان آینده سازان فردای کشور

در ادامه این همایش، «سعید بهشتی راد» با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی یك رویكرد تحولی در سیاست ها و برنامه های خودش دارد اظهارداشت: در واقع راهبردی به نام دانش آموز محور انتخاب شده است تا آنان عهده دار مسئولیت های خود در مدرسه باشند و بتوانند با كارها و فعالیت ها نقش موثری میان همسالان ایفا كنند. 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ،افزود:  دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال به زانو درآوردن انقلاب بوده‎‌اند،و با مروری بر حوادث انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون می بینیم که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌اند لذا دشمنان می کوشند تا از هر طریقی که شده، چه با تحریم دارویی و چه با حمله تروریستی به خیال خام خود انقلاب را به زانو دربیاورند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی به حدی قدرتمند شده که این نسیم‌ها نمی‌تواند ضربه‌ای به آن وارد آورد.

 

کد خبر 1227679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha