انتقاد استاندار گلستان از وضع قوانین برخی شهرداری‌های استان مغایر رشد ساخت مسکن

استاندار گلستان از وضع قوانین برخی شهرداری‌های استان مغایر رشد ساخت مسکن انتقاد کرد و گفت: در یکی از شهرهای استان عوارض پروانه ساختمانی ۳۰۰ درصد افزایش یافت که نتیجه آن کاهش حدود ۴۰ درصدی ساخت مسکن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی‌محمد زنگانه» عصر امروز «یکشنبه ٨ آبان» در جلسه شورای مسکن گلستان اظهار داشت: دولت با تلاش فراوان به دنبال افزایش ساخت مسکن است اما وضع اینگونه قوانین، زمینه عادی ساخت خانه را نیز تخریب می‌کند.

 

استاندار گلستان افزود: دستگاه‌های دولتی گلستان از زمین‌هایی که سال‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته و در آن گندم می‌کارند دل بکنند و آن ها را برای ساخت خانه در نهضت ملی مسکن واگذار کنند.

 

وی با اشاره به شرایط امیدبخش گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: یکی از موضوعات مهم اجرای این طرح، ضرورت توجه به ساخت و تکمیل فضای عمومی در این شهرک‌ها است.

 

زنگانه گفت: تجربه مسکن مهر در کم‌توجهی به فضاهای عمومی در طرح نهضت ملی مسکن نباید تکرار شود و علاوه بر آن باید جامعه هدف را در طرح‌های گوناگون توزیع کرد تا از تشکیل کلنی‌های مشابه جلوگیری گردد.

 

وی ضوابط بلندمرتبه‌سازی در گلستان به خصوص شهرهای بزرگ را نیازمند تجدیدنظر دانست و گفت: نبود ضوابط خاص باعث می‌شود زمین‌های مرغوب حاشیه شهرها آرام آرام به شهر الحاق شده و کشاورزی دچار چالش شود.

 

 

کد خبر 1227695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha