رونق گردشگری در شهر تاریخی نوش آباد نیازمند هم افزایی است

مدیر فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نوش آباد گفت: رونق گردشگری در شهر تاریخی نوش آباد نیازمند هم افزایی و همدلی شهروندان و متخصصین این حوزه با مجموعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، روح الله سالکیان در گفت و گو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه گردشگری در ماه های گذشته، هم افزایی و همدلی شهروندان و متخصصین این حوزه با مجموعه مدیریت شهری برای توسعه صنعت گردشگری شهر نوش آباد را خواستار شد.

 

مدیر فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نوش آباد افزود: انعقاد تفاهم نامه بهره برداری شهر زیرزمینی فی مابین شهرداری نوش آباد و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مدت ۱۰ سال که برای نخستین بار انجام شده است، یکی از مهم ترین اقدامان صورت گرفته رد حوزه گردشگری در چند ماه گذشته است.

 

سالکیان ادامه داد: همچنین ارتقای سطح علمی راهنمایان گردشگری با برگزاری کارگاه های آموزشی و آغاز فصل ششم کاووش شهر زیرزمینی از دیگر اقدامات مهم اخیر انجام شده در حوزه گردشگری شهر نوش آباد است.

 

این مدیر شهری ادامه داد: یکی از مهم ترین ضرورت های کاووش مرحله ششم شهر زیرزمینی نوش آباد، احداث ورودی و خروجی شهر زیرزمینی در منطقه شهید منتظری نوش آباد و احداث خروجی یک شهر زیرزمینی در جهت تأمین اکسیژن و رفاه حال گردشگران در زمان های پربازدید است.

 

روح اله سالکیان ضمن اشاره به مراحل اخذ مجوز کاووش مرحله ششم از پژوهشگاه باستان شناسی کشور گفت: علمی بودن و منطبق بودن مراحل کاوش با اصول و استانداردهای مورد نظر و تأیید جمعی از باستان شناسان خبره کشور از ویژگی های این کاوش باستان شناسی است.

 

شهر تاریخی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل با ۱۲ هزار نفر جمعیت در فاصله سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده است.

کد خبر 1227879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha