تربیت ۱۲۰ مربی پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر کشور/ همکاری ۱۴۰ هزار نخبه با هلال احمر کشور

کولیوند با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل از تربیت ۱۲۰ مربی پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کولیوند، رییس سازمان هلال احمر در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه یکی از خدماتی که موجب توانمندی در کشور است خدمات سازمان پدافند غیرعامل است، گفت: اهداف و کارکردهای پدافند غیرعامل برای حفاظت از جان مردم و زیرساخت های مهم و حیاتی کشور در جامعه بسیار ضروری است و استمرار در به روز رسانی و حفاظت از این خدمات در حوزه سایبری و تامین نیازهای مردم را دربر می گیرد.

 

وی با اشاره به بحران شیوع کرونا در چین و دغدغه های سازمان پدافند غیرعامل در مواجهه با این ویروس در کشور گفت: ما بحران های مختلفی را در طی سال تجربه می کنیم که از بحران های فرهنگی، سایبری، اجتماعی، بیولوژیک و .... را شامل می شود. بحران های صورت گرفته برخی تک محوری و برخی ترکیبی است که با آن مواجه هستیم که در این میان سازمان هلال احمر نیز وظایفی را بر عهده دارد.

 

وی گفت: یکی از خدمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خدمات امداد و نجات در سیل و زلزله است اما در مباحث اجتماعی و بحران ها نیز هلال احمر از ظرفیت بسیاری بالایی برخوردار است و با وجود جوانان و نوجوانان دانشمندان و داوطلبان بسیار هوشمند ما با 140 هزار نخبه در حوزه هلال احمر فعالیت می کنیم و از ایده ها و نظرات آنها بهره می بریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان هلال احمر تحکیم آلام بشری است، گفت: با توجه به تلاش های بی دریغ کارکنان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امسال موفق به کسب عالی ترین نشان در صلیب سرخ شدیم و این نشان به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

 

کولیوند با بیان اینکه در حوزه اعتمادسازی از سرمایه خوب اجتماعی مردم نسبت به هلال احمر برخورداریم، گفت: از دیگر اقدامات هلال احمر حمایت از زندگی و سلامت مردم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است و در این زمینه به سیاست ها و کارکردهای پدافند غیرعامل اعتقاد کامل داریم و بر همین اساس از تجهیزات پدافند غیرعامل با نگاه دانش بنیان و تولیدات داخل بهره می بریم.

 

وی از تربیت 120 مربی پدافند غیرعامل در هلال احمر خبر داد و افزود: این مربیان موظف به آموزش و مهارت افزایی در میان سایر کارکنان هلال احمر هستند و به همین منظور تمامی مسئولان امداد و نجات در استان ها مسئولیت پدافند غیرعامل در هلال احمر را بر عهده دارند و سایر بخش های هلال احمر مکلف به همکاری با آنها هستند.

 

وی گفت: رزمایش سازمان امداد و نجات در روزهای آینده برگزار می شود. تلاش ما این است که بر اساس تجارب گذشته تهدیدات و آسیب های پیش رو با نگاه دشمن شناسایی و احصا کنیم، به همین منظور این رزمایش در سازمان امداد و نجات برگزار می شود و حوادث اخیر مانع از برگزاری این رزمایش نبوده است.

 

وی گفت: همچنین نمایشگاه پدافند غیرعامل در ساختمان صلح برگزار و محصولات پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر که مورد استفاده قرار می گیرد به نمایش گذاشته می شود.

 

 

کد خبر 1227950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha