برگزاری ۲۰۰ کرسی آزاد اندیشی با محور استکبار ستیزی/آمریکا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای اغتشاشات اخیر هزینه کرد

رییس ستاد مرکزی برگزاری روز ۱۳ آبان این روز را از روزهای مهم در تاریخ ملت ایران خواند و در تشریح برنامه های این روز از برگزاری ۲۰۰ کرسی آزاداندیشی با محور استکبارستیزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وحید جلال زاده، رییس ستاد مرکزی برگزاری روز ۱۳ آبان در نشست خبری بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: امروز در جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران هستیم که در این رویارویی، جنگ شناختی حرف نخست را می زند. جنگ شناختی در حقیقت دستکاری دشمن در ذهنیات مردم و مسئولان است تا آنگونه که آنها فکر می کنند، ما عمل کنیم.

 

وی با اشاره به مصادف شدن روز ۱۳ آبان با روز جمعه و اقامه نماز جمعه در شهرهای کشور، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته به بهترین شکل این روز را که در آن حوادث مهمی در تاریخ معاصر ایران روی داده است، گرامی خواهیم داشت.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تلاش دشمن برای برپایی آشوب در برخی شهرهای ایران طی هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمن وحدت ملی ما مورد حمله قرار دهد.‌ چرا که ایستادن و تقابل دانشجو مقابل دانشجو، همسایه مقابل همسایه و مردم مقابل مردم جز پروژه دشمن و از بین بردن وحدت ملی است.

 

جلال زاده در ادامه به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه اشاره کرد و افزود: پس از آنکه دشمن در خیابان ها و از طریق آشوب شکست خورد، دست به اسلحه برد و به همین دلیل باید آیین ۱۳ آبان را امسال بهتر از سال های دیگر برگزار کنیم تا نشان دهنده همدلی و وحدت ایرانیان شود.

 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان این روز را از روزهای مهم در تاریخ ملت ایران خواند و افزود: نخستین اتفاق در ۱۳ آبان در سال ۱۳۴۳ بود که حضرت امام (ره) به ترکیه تبعید شدند و در همین روز جاسوسان آمریکایی را از کشور اخراج کردیم. در زمان رژیم پهلوی خون دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بر کف خیابان ریخته شد و مناسبت دیگر که امام خمینی از آن به انقلاب دوم یاد کردند، تسخیر لانه جاسوسی بود. برخی معتقد بودند که تسخیر لانه جاسوسی نباید رخ می داد در حالی که طبق اسناد لانه جاسوسی، در همان زمان جاسوسان آمریکایی‌ها در حال ضربه به انقلاب و زیرساخت های کشور بودند.

 

رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان یادآور شد: امسال ۱۳ آبان باید با رنگ و بوی بیشتری برگزار شود و پررونق تر از سال های گذشته که دشمن حس نکند اتفاقاتی که در چند روز و هفته های گذشته رخ داده در اراده ملت ایران خللی وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی است با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن به دنبال شکست ایران قوی است، تصریح کرد: نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، کشتار دانش آموزان و حمایت و همراهی شاه در این قضیه، حمله نظامی آمریکا به طبس، طراحی کودتای نوژه، همراهی آمریکا در تشویق صدام به جنگ با ایران، اعمال تحریم های شکننده برای اسقاط ایران، طراحی آشوب های مختلف، ترور دانشمندان هسته ای و ترور قهرمان ملی ما شهید قاسم سلیمانی و حمایت از فرقه منافقین که دست آنها به خون ۱۷ هزار شهید آلوده است را در این سالها شاهد بوده ایم و اینها از جمله اقدامات آمریکا علیه ملت و دولت ایران در این سالها بوده است.

 

رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: دست آمریکا در حوادث اخیر را بیش از پیش می بینیم. یکی از روسای جمهور سابق آمریکا گفته است ما منتظر چنین روزی در ایران بوده ایم. آمریکایی ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای حوادث اخیر بودجه تصویب کردند.جلال زاده با تشریح برنامه های روز ۱۳ آبان گفت: در تهران که مراسم مقابل لانه جاسوسی، تجمع و سخنرانی و اجرای قطعنامه انجام می شود. در ادامه مردم به سمت دانشگاه تهران حرکت می کنند. در استان‌ها از نقطه ای راهپیمایی آغاز می شود و به سمت مراکز نماز جمعه راهپیمایان حرکت می کنند.

 

وی ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، همایش «قرن ۲۱» در ۹ و ۱۰ آبان در مجمع اساتید مسلمان برگزار می‌شود. برگزاری ۲۰۰ کرسی آزاداندیشی در موضوع استکبار ستیزی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، جشنواره هنری «روایت تسخیر» با مشارکت وزارت فرهنگ در برخی دانشگاه ها، پویش روایت «استقلال»، تولید درس نامه و محتوای چند رسانه ای «چرا مرگ بر آمریکا» در مدارس و دانشگاه ها، برگزاری ویژه برنامه هایی در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی در حوزه های علمیه با موضوع ۱۳ آبان، راه اندازی پویش های دانش آموز «فهمیده» و پویش عشق «شهید» ویژه کلیه مدارس کشور و جشنواره سرود «ای ایران» در مدارس کشور و همچنین حضور چهره های شاخص علمی‌ و ورزشی در غرفه هایی که در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده، از جمله برنامه های گرامیداشت روز ملی ۱۳ آبان است.

 

جلال زاده از دیدار دانش آموزان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه خبر داد و ادامه داد: اظهار کرد: زنگ استکبار ستیزی صبح روز چهارشنبه در همه مدارس کشور نواخته می شود و روز پنجشنبه نیز آیین نثار گل‌ به مزار شهدای دانش آموز در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می شود. بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن از اصحاب رسانه داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش خبری می دهند.

 

وی با بیان اینکه امسال به پرچم جمهوری اسلامی که کفن شهیدان ما در این سال ها بوده و پرچم عشق و محبت ایرانیان به شمار می رود، توهین شده است، تاکید کرد: از این روز مراسم پرچم در برخی مدارس کشور برگزار می شود. ستون فقرات دشمن را مردم باید در خیابان بشکنند و رسانه در این عرصه بسیار نقش مهمی دارد.

 

سخنران اصلی مراسم گرامیداشت روز ملی ۱۳ آبان در تهران وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهد بود.

کد خبر 1227953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha