۱۱۹ متکدی در شهر بیرجند جمع‌آوری و ساماندهی شدند

مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱۹ نفر متکدی در مرکز استان خراسان جنوبی جمع آوری و ساماندهی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، منصوره امیرآبادی ظهر امروز دوشنبه (۹ آبان) در جلسه ساماندهی متکدیان استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ متکدی در شهر بیرجند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری و برای ساماندهی به مجتمع فوریت‌های اجتماعی این شهرداری منتقل شدند. 

 

مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه بعد از جمع‌آوری متکدیان کار ساماندهی آنها انجام می‌شود، افزود: از این تعداد ۶۸ نفر مرد و ۵۱ نفر زن بودند که در بین آنها هشت نفر سالمند با اخذ دستور قضایی به بهزیستی تحویل شده است.

 

وی با بیان اینکه یک نفر متکدی حرفه‌ای نیز به دستگاه قضایی معرفی شده است، ادامه داد: همچنین ۹ نفر از این متکدیان به موادمخدر صنعتی اعتیاد داشتند که به کمپ های درمان معرفی شدند.

 

امیرآبادی از ابتدای امسال ۶۷ متکدی به با قید تعهد کتبی خانواده‌هایشان تحویل شده‌اند، متذکر شد: پنج نفر از متکدیان از استان‌ها و یا شهرستان‌های دیگر بودند که به محل سکونت اعزام شدند.

 

مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند ادامه داد: ۱۴ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده اتباع بیگانه بودند که به اداره کل اتباع و اداره مهاجرت استانداری خراسان جنوبی ارجاع شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین متکدیان جمع آوری شده در سنین زیر ۱۸ سال و سالمندان بالای ۵۰ سال بودند، درخواست کرد: دستگاه های زیادی برای ساماندهی افرادی متکدی وظیفه دارند که باید به آن عمل کنند. ضمن اینکه کاهش مساله تکدی گری و آسیب‌های ناشی از آن نیازمند مشارکت مردم، خیران و مراکز خیریه است.

 

 

کد خبر 1227990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha