نقشه حوادث استان کرمان تهیه شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان؛ تنها استانی که نقشه حوادث اعم از بیولوژیک و غیر آن را تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محمد صابری، دوشنبه(۹ آبان) در نشست خبری با بیان اینکه استان کرمان تنها استانی که نقشه حوادث استان اعم از بیولوژیک و غیر آن را تهیه کرده است؛ افزود: این نقشه ناظر به شهرستان های استان نیز هست.

 

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص اهمیت نقشه تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو و...با اشاره به اینکه کارخانجات زیادی در استان وجود دارد و یا خود بیمارستان ها که در آزمایشگاه های آنها مواد شیمیایی استفاده می شود، ادامه داد: ترانزیت مواد شیمیایی نیز وجود دارد که باید در ساعات خاص انجام شود لذا پهنه بندی مناطق پرخطر انجام و هشدارهای لازم به نقاط پیرامونی داده شده است.

 

 


وی با تأکید بر آمادگی همیشگی در برابر این تهدیدات و اشاره به اینکه وبا همچنان استان را تهدید می کند؛ اظهار کرد: حتی برخی بیماری هایی که ریشه کن شدند ممکن است مجدد شیوع پیدا کنند.

 

 

دکتر صابری درباره خدمات کادر درمان طی ۳۰ ماه از آغاز کووید ۱۹ تصریح کرد: بیش از ۷۱ هزار نفر بیمار بستری و درمان شدند.

 

 

وی از آمادگی چهار بیمارستان برای پذیرش بیماران شیمیایی خبر داد و با بیان اینکه برخی از بیمارستان ها اتاق آلودگی زدایی دارند که وقتی بیمار مراجعه کرد اقدامات اولیه انجام شود؛ در ادامه گفت: کمیسیون بیوتروریسم استانداری نظارت کامل بر مراکز نگهداری سموم دارد.

 


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ایجاد پایگاه اورژانس اظهار کرد: طبق استاندارد جاده ها باید هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه وجود داشته باشد که صد درصد جاده های اصلی را پوشش دادیم و گاهی این فاصله در کمتر از ۴۰ کیلومتر هم بوده است و در شهرها هم به ازای هر ۲۵ هزارنفر جمعیت یک پایگاه(به جز مرکز استان) داریم.

 

کد خبر 1228003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha