ضرورت صیانت از زبان فارسی در صنعت چاپ|ناوگان صنعت چاپ مازندران نیازمند نوسازی است

ابراهیمی با بیان اینکه نظارت محتوایی برمحصولات مهم است، گفت: تاسفانه در این حوزه شاهد آسیب به زبان فارسی هستیم صیانت از زبان فارسی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی اکبر ابراهیمی، امروز(9آّبان ) در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه استان مازندران در بخش چاپ افست از ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه بسته بندی و لیبل مشکلاتی در استان وجود دارد.

 

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با توجه به اقلیم مازندران، چاپخانه داران در حوزه بسته بندی و به ویژه لیبل بسته بندی ها برای صادرات محصولات استان می توانند درآمد زا باشند، افزود: باید مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

وی بیان کرد:  اینکه ناوگان صنعت چاپ مازندران مانند دیگر استان های کشور یک صنعت فرسوده است نمی شود کتمان کرد . باید برای نوسازی و تجهیز این صنعت در استان تدبیر شود.

 

ابراهیمی با اشاره به مشکلات چاپخانه داران در بخش نحوه وصول مالیات و ارزش افزوده، گفت: دفتر چاپ طبق وظایفی که در بحث تولی گری چاپ به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در دو حوزه فنی و محتوایی نظارت می کند.

 

وی با بیان اینکه صدور مجوز ها از طریق سامانه جامع چاپ مقدور است، افزود: مازندران به سامانه دسترسی مستقیم دارد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه نظارت محتوایی برمحصولات مهم است، گفت: نظارت محتوایی صرفا فقط به کتاب و نشریات اختصاص ندارد بلکه در تمامی حوزه ها نظیر روند تولید بسته بندی ها و لیبل باید نظارت صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به دستورالمعل نظارت بر چاپخانه ها در استان ها، افزود: موضوع رسیدگی به تخلفات این حوزه نیازمند همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و شهرستان ها است.

 

ابراهیمی  با اشاره به مطالباتی که در حوزه صنعت چاپ وجود دارد، گفت: موضوع مالیات برارزش افزوده و بیمه کارکنان عمده مشکلاتی است که اکثریت چاپخانه داران آنرا مطالبه دارند.

 

وی با بیان اینکه موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم  مطابق قانون در حوزه فعالان فرهنگی به معافیت این قشر از مالیات اشاره دارد، ادامه داد: متاسفانه به دلیل غفلتی که در حوزه مالیات مستقیم شده ما شاهد هستیم که ممیزی مالیات به سراغ چاپخانه داران می روند البته مخالف دادن مالیات نیستیم اما مشکلاتی در حوزه ممیزی واحدهای چاپی وجود دارد که تلاش داریم مشکلات مرتفع شود.

 

 ابراهیمی به مشکل بیمه کارگران صنعت چاپ اشاره و بیان کرد: قانون بحث معافیت تا 5نفر کارگر را اشاره کرد که متاسفانه استان ها در این حوزه چالش دارند که امید داریم به زودی مرتفع شود.

 

وی با بیان اینکه باید در حوزه محتوایی دقت شود، گفت: متاسفانه در این حوزه شاهد آسیب به زبان فارسی هستیم صیانت از زبان فارسی مورد توجه باشد.

ابراهیمی از برگزاری سی امین جشنواره صنعت چاپ خبر داد، افزود: متاسفانه بسیاری از فرهیختگان استان ها مورد بی مهری قرار می گیرند و بعنوان چهره ملی معرفی نشده اند که باید زمینه تکریم فعالان حوزه صنعت چاپ فراهم شود.

کد خبر 1228019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha