تولید آثار با ارزش یک راهکار برای ارتقاء رشد مسئولیت پذیری در نوجوانان است

اویسی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت نوجوانان و بسترسازی حضور فعال آنان در مساجد گفت: تولید آثار با ارزش یک راهکار برای ارتقاء رشد مسئولیت پذیری در نوجوانان است.

«حسام الدین اویسی» از فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) شهرستان فردیس در جریان برپایی ویژه برنامه های آموزشی در قالب ارتقاء سواد رسانه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: در این ایام پر فراز و نشیب که کوچه پس کوچه ها و خیابان ها پر از اتفاقات ناهنجار شده است آن چیزی که به ذهن میرسد این است که ابتدا ریشه یابی خوبی از شرایط داشته باشیم و در گام دوم به ارائه راهکارهای جدی برای بهبود بخشیدن به این وضعیت بپردازیم.

 

فعال کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا (س) فردیس افزود: نوجوانی دوره ای بسیار پر اهمیت و پر فراز و نشیب است، یک دلیل اهمیت این دوره مهم این است که بیشتر باورها و ویژگی های شخصیتی در این روزهای سرنوشت ساز به وجود می آید و سپس تثبیت میشود و غالبا در دوران جوانی و بزرگسالی همراه انسان باقی ماند.

 

وی اظهار کرد: دلیل دیگر آن عبور از دوران کودکی‌ و ورود به دوران بزرگسالی است که معادلاتش کاملا با هم فرق میکند. همین تفاوت در این دو دوره باعث می شود تا نوجوان تا حدودی دچار سردرگمی و تشویش های فکری‌ شود.

 

زمینه تخلیه صحیح انرژی برای نوجوان فراهم شود

 

به گفته وی، نوجوان در این دوران تلاش می کند تا بتواند جایگاه خودش را در خانواده، مدرسه و به طور کلی در اجتماع پیدا کند و به ایفای نقش بپردازد.

 

وی اظهار کرد: هر انسانی استعدادهای بالقوه ای در درونش وجود دارد که با پا گذاشتن در سنین نوجوانی و افزایش پیدا کردن سطح انرژی احساس نیاز بیشتری به عملیاتی کردن آن ها می شود.

 

اویسی با اشاره به اهمیت تخلیه صحیح انرژی در میان نوجوانان بیان کرد: در این دوران مهم اگر ما نتوانیم زمینه ی پیدایش و پرورش استعدادهای خدادادی آن ها و تخلیه ی صحیح انرژی شان را فراهم کنیم و برایش برنامه ریزی کنیم ناچار این انرژی و انگیزه ای که در آن ها وجود دارد صرف مادیات و دنیاپرستی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر نوجوان باید در محیط استعدادی خودش قرار بگیرد و فرصت هنرنمایی پیدا کند تا شخصیت با کرامتی داشته باشد و هویت پیدا کند مطرح کر: نوجوانی که فقط از روی اجبار تن به درس خواندن می دهد و از سوی همه ی افراد خانواده و اجتماع تحقیر میشود، نوجوانی که فرصت نقش آفرینی، هنرنمایی، ابتکار، خلاقیت و حضور در عرصه های رقابت اجتماعی پیدا نمیکند دچار حس بی ارزش بودن میشود و این حس مقدمه ای می شود برای رو آوردن به سمت خطاها و مسائل بی ارزش و حتی ضد ارزش.

 

هویت بخشی به نوجوانان با تولید آثار فاخر 

 

این دانشجو ادامه داد: با توجه به تحولاتی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده است‌ و ظرفیتی که در زمینه فضای مجازی فراهم شده رسالت ما سنگین تر می شود تا بتوانیم آثاری با ارزش تولید کنیم که در نوجوانان ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، امید، نوآوری و خلاقیت کند و در یک کلام به آن ها هویت بخشد.

 

وی توضیح داد: این آثار باید شامل راهکارهای عملیاتی باشد که نوجوان با دیدن آن ها علاوه بر انگیزه پیدا کردن، راه رسیدن به هدف های برتر را هم بشناسد.

 

اویسی افزود: علاوه بر آن؛ فضای هنر و رسانه ظرفیت بی نظیری در شناسایی و به کارگیری استعدادهای نوجوانان دارد. نوجوانی که در این سنین یک محصول و محتوای هنری تولید می کند و اثر گذاشتن آن در جامعه هدف مورد نظرش را می بیند شخصیت پیدا می کند و انگیزه اش برای زندگی ثمرمند بیشتر می شود.

 

فعال کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) فردیس خاطرنشان کرد: از این رو هم خانواده ها، هم مدارس و هم اماکن آموزشی مکمل مدارس مثل مساجد و پایگاه های بسیج باید دست به دست هم دهند و هر کدام وظیفه خودشان در ساختن شخصیت با کرامت نوجوانان را به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 1228040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha