مخالفت با استیضاح به معنای دادن چک سفید امضا به فاطمی امین نیست

رئیس کمیسیون صنایع و معادن،گفت: این تصور ایجاد نشود که ما مخالف استیضاح هستیم، چک سفید امضا می‌دهیم. اینطور نیست قطعا این جلسه انگیزه ای برای ما جهت نظارت بیشتر و همچنین رصد حرف‌های بیان شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،‌مصطفی طاهری در ادامه  جلسه علنی امروز سه شنبه(۱۰آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با  استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: باید برای بررسی عملکرد وزیر صمت به اعداد و ارقام رجوع کنیم و اینکه آیا شرایط نسبت به قبل بهتر شده یا خیر، یکی از مهمترین اتفاقات رخ داده در وزارت صمت جلوگیری از رانت و فساد در فولاد بود که با قیمت بالا در بازار عرضه می‌شد، اما با ورود وزیر به این حوزه به نتیجه رسیده‌اند که باید کالاهای پایه‌ای مثل فولاد و سیمان و پتروشیمی در بورس کالا عرضه شده تا ابزار نظارت بر آن وجود داشته باشد. این روشی برای کنترل کالاهای پایه‌ای بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: وزارت صمت تنها وزارتی برای خودرو نیست، اگر آنقدر که روی خودرو تمرکز کردیم روی صنعت متمرکز می‌شدیم اتفاقات دیگری رخ می‌داد. 88 درصد تجارت بر روی صنعت کشتیرانی است که اگر تقویت می‌شد خیلی از تحریم‌ها بی اثر بود. نباید تمرکز بر روی خودرو عاملی باشد که سایر حوزه‌ها کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرده است، تاکید کرد: بعد از انجام کارهای کارشناسی در کمیسیون صنایع و بحث و بررسی به این نتیجه رسیدیم که تفکیک به نفع کشور نیست و این نظر کارشناسی اعضای کمیسیون است.گرانی یک بحث و گرانفروشی بحث دیگر است. باید بتوان سیاست تجمیع بازار و تولید را دنبال کرد تا با گرانی مقابله کنیم.

طاهری خاطر نشان کرد:  این تصور ایجاد نشود که ما مخالف استیضاح هستیم، چک سفید امضا می‌دهیم. اینطور نیست قطعا این جلسه انگیزه ای برای ما جهت نظارت بیشتر و همچنین رصد حرف‌های بیان شده است.

 

کد خبر 1228172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha