بیش از هزار  نماد اعتماد الکترونیکی در استان فعال است

سرتیپی گفت: در حال حاضر ۱۳۴۲ فقره اینماد در استان آذربایجان غربی دارای اعتبار است.

«عبدالحمید سرتیپی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از ابتدای صدور نماد اعتماد الکترونیکی در کشور، ۲ هزار و ۱۸۳ فقره اینماد برای فعالان اقتصادی استان در فضای مجازی صادر شده است که در حال حاضر یک هزار و ۳۴۲ فقره اینماد دارای اعتبار است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار آرم های صادره یکساله هستند ۸۴۱ فقره از اینمادهای صادره در استان در حالت تعلیق می باشند.

وی با بیان اینکه طی ۷ ماهه نخست سال جاری در سطح استان ۱۰۱ کسب و کار اینترنتی موفق به دریافت آرم نماد اعتماد الکترونیکی شدند، گفت: در کل کشور ۳۰ شرکت بازاریابی شبکه ای وجود دارد که ۷ شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن وتجارت در آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: کلیه فعالان اقتصادی در فضای مجازی باید مجهز به درگاه پرداخت الکترونیکی باشند که از ملزومات دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و اخذ کد مالیاتی از اداره امور مالیاتی است.

سرتیپی عنوان کرد: فرآیند صدور نماد اعتماد الکترونیکی برای فعالان اقتصادی در فضای مجازی باید به نحوی باشد که تمام اطلاعات این شرکت ها در دسترس نهادهای نظارتی و بازرسی قرار گیرند تا نظارت بر عملکرد این شرکت ها سهل و آسان شود.

وی بیان کرد: تمام رسانه ها و اصحاب رسانه باید در راستای فرهنگ سازی و استفاده درست از خدمات اقتصادی شرکت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی ورود کنند تا عموم مردم با اطلاع و آگاهی کافی از این خدمات استفاده کرده و در دام افراد سود جو گرفتار نشوند.

کد خبر 1228210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha