مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در زیرکوه  برگزار می شود

حجت الاسلام میری گفت: مراسم بزرگداشت و راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، روز جمعه از گلزار شهدای حاجی آباد تا مصلای نماز جمعه این شهرستان با حضور مردم انقلابی و ولایتمدار زیرکوه برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی میری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یوم الله سیزدهم آبان به عنوان نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران محسوب می شود.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه گفت: یوم الله سیزدهم آبان، روز اعلام‌ پایداری و مقاومت جانانۀ ‌ملت‌ انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت آمریکای جنایتکار و تبلور خشم الهی، انقلابی و حماسی ملت حسینی و عاشورایی ایران علیه استکبار جهانی است.

 

وی بیان کرد: روز ۱۳ آبان و روز مبارزه ملی با استکبار، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

 

حجت الاسلام میری ادامه داد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار جمعی از دانش‌آموزان معترض به حکومت پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که با عنوان روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، این سه واقعه تاریخی را تشکیل می‌دهد که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه به برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در زیرکوه اشاره کرد و گفت: مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ساعت ۱۰ صبح روز جمعه از گلزار شهدای حاجی آباد تا مصلای نماز جمعه با حضور مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان زیرکوه برگزار می شود.

 

وی در پایان عنوان داشت: در حاشیه راهپیمایی کتاب داستان ویژه کودکانی که همراه با خانواده ها حضور دارند توزیع می شود و همچنین پویش ترسیم حماسه حضور برگزار و به بهترین تصاویر خانواده ها جوایزی اهدا خواهد شد.

 

 

کد خبر 1228399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha