باید فرهنگ پاسخگویی و عذر خواهی از  مردم ارتقا یابد

محمد یاری با بیان اینکه فرهنگ پاسخگویی و عذر خواهی به جوانان و مردم باید ارتقا یابد گفت: در اغتشاشات اخیر مجموعه نظام و افرادی که تریبون داشتند بر جدا کردن صف اغتشاشگران و معترضین از یکدیگر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در رضوانشهر، « حسن محمدیاری» امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ آبان) در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رضوانشهر گفت: چالش‌هایی که به‌صورت مستقیم به فرهنگ عمومی جامعه بر می‌گردد باید بطور ویژه مورد تاکید و توجه قرار گیرد و متولیان فرهنگی رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار قرار دهند.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید فرهنگ پاسخگویی و عذر خواهی به جوانان و مردم باید ارتقا یابد. در اغتشاشات اخیر مجموعه نظام و افرادی که تریبون داشتند بر جدا کردن صف اغتشاشگران و کسانی که جان و مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار دادند، تاکید داشتند.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات که پدران معنوی جامعه هستند می توانند به آرامش بخشی به جامعه کمک کنند خاطرنشان کرد: امروز ما متولیان فرهنگی جامعه وظیفه مهتری دز مقام پاسخگویی و اقناع مردم برعهده داریم.

 

محمدیاری با تقدیر از همه کسانی که وظیفه تامین امنیت کشور را برعهده دارند گفت: اگر امنیت داریم از حضور پررنگ کسانی است که علاوه بر آنکه در حوزه‌های فعالیتی خود متخصص هستند، به روانشناسی جامعه نیز می‌پردازند. هنر نظام باید این باشد که امنیت را برای شهروندان با سلایق مختلف فراهم کند.

 

وی تاکید کرد: زمانی که بحث جان، مال و ناموس مردم وسط باشد، با کسی تعارف نداریم و از مشورت و تضارب آراء کسانیکه می توانند اثر گذار باشند بهره می گیریم .

 

*نهادینه کردن گفتمان انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است

«سید نادر صفوی» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسیر گفتمان انقلاب اسلامی از استکبارستیزی می‌گذرد، گفت: نهادینه سازی گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است.

 

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه خودباوری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ترویج فرهنگ و تفکر استقلالی در جهان اسلام توانست نوعی خودباوری فرهنگی و استقلال اندیشه‌ای را برای مسلمانان به ارمغان آورد.

 

وی با اشاره به راه‌های تقویت خودباوری دینی گفت: اولین گام در خودباوری دینی، خدا محوری، خود شناسی و خودسازی فردی و اجتماعی است. عزّت خواهی از خداوند متعال، بی نیازی از غیر خدا، تقویت همت و اراده، جهاد در راه خدا، اتحاد و همدلی است، که این اتحاد در شهرستان بین برادران اهل تشیع و تسنن وجود دارد، اعتماد به مردم، مقاومت و ایستادگی که آمریکار از آن هراس دارد از دیگر گام‌های خودباوری دینی است.

 

فرماندار رضوانشهر تلاش در تحصیل و تولید علم را از دیگر راه‌های تقویت خودباوری دینی دانست و افزود: امروز در دانش هسته ای، در دانش سلولهای بنیادی - که از دانش‌های بسیار کمیاب دنیاست - و در بسیاری از رشته های دیگر پیشرفت‌هایی کرده ایم که دشمنان ما را هم به اعتراف وادار می کند و نشان دهنده این است در محیطی که خودباوری وجود دارد، ملت توان خود را باور کرده است و آزادانه و بدون سلطه بیگانه مشغول کار است.

 

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی با احیاي فرهنگ، تفکر و هویت دینی، شخصیت مردم به ویژه نسل جدید و حضور فعال آنان را در صحنه هاي مختلف اجتماعی تثبیت و تضمین کرد، تصریح کرد: آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان و ترغیب آنان به شناخت هویت دینی خویش، بهترین راه در امان ماندن از ضربات سخت و مهلک تهاجم است.

 

صفوی افزود: امروزه عمده ترین و مهمترین ابزار مورد استفاده دشمن براي عملی کردن نقشه ها استفاده گسترده از انواع رسانه هاست، لذا باید با تدوین و ساختن برنامه هاي متنوع در جهت شناساندن و تثبیت هویت دینی به مردم خصوصا جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسیر گفتمان انقلاب اسلامی از استکبارستیزی می گذرد، گفت: نهادینه سازی گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است.

 

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت روحانی مبارز انقلابی میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و افزود: نهضت جنگل در گیلان فرهنگ استکبار ستیزی بود، وظیفه ما به عنوان مسئولین این است که فرهنگ استکبار ستیزی و مقاومت را در جامعه نهادینه کنیم.

 

صفوی تاکید کرد: باید به نسل جوان یادآوری شود که این کشور با مجاهدت چه مردان بزرگی حفظ شده است که یکی از آنها میزراکوچک خان جنگلی روحانی مبارز بود.

 

* دولت سیزدهم در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می کند

امام جمعه رضوانشهر در این جلسه با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی گفت: دولت سیزدهم در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می کند، لذا همه باید در این زمینه تلاش کنیم تا کارهای عقب مانده دولت های قبل جبران بشود.

 

حجت الاسلام و «مهدی نژاد فومنی » با اشاره به شخصیت روحانی مبارز میرزاکوچک خان تاکید کرد: باید شخصیت این روحانی مبارز را به جامعه خصوصا جوانان معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به مولفه های مبارزاتی میرزاکوچک خان جنگلی گفت: یکی از مولفه هایی مبارزاتی ایشان سازش ناپذیری بود و دومین مولفه آزادخواهی، سومین مولفه ایشان قیام در راه اسلام، چهارمین مولفه عدالت خواهی بود و پنجمین مولفه  استقلال خواهی و حفظ تمامیت ارضی کشور بود. لذا باید چهره این روحانی مبارز در جامعه شناخته شود.

 

* در راستای فرهنگ پاسخگویی به مردم تلاش کنیم

حجت الاسلام خانی پور امام جمعه اهل سنت تالش نیز در این جلسه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: اکنون که این اغتشاشات را در جامعه فرهنگی خودمان می بینیم لذا باید در راستای فرهنگ پاسخگویی به مردم تلاش مضاعف داشته باشیم.

 


کد خبر 1228877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha