تجهیزات مدیریت بحران خراسان جنوبی نیازمند بروز رسانی است

آخوندی گفت: امکانات مدیریت بحران استان خراسان جنوبی از ۱۲ سال گذشته به‌روز نشده و نیازمند به‌روز رسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی امروز پنجشنبه (12 آبان) در جلسه شورای هماهنگی بحران استان که با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی استان گسترده، پهناور و پراکنده‌ای است که امدادرسانی در این وسعت در سطح روستاها و جمعیت پراکنده، هزینه خدمت رسانی را زیاد کرده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرعت امدادرسانی با توجه به بُعد مسافت طولانی، دیرتر انجام می شود، گفت: باید امکانات مدیریت بحران در جای جای استان پراکنده باشد تا امدادرسانی سریع صورت بگیرد به عنوان مثال در حادثه قطار شهرستان طبس باید چهار ساعت در مسیر می بودیم.

 

آخوندی بر لزوم قطب بندی در استان و استقرار تجهیزات امدادی در مناطق مختلف تاکید و تصریح کرد: تجهیزات مدیریت بحران استان فرسوده است و نیروی انسانی هم برای امداد رسانی کم داریم.

 

وی گفت: امکانات مدیریت بحران استان خراسان جنوبی از 12 سال گذشته به‌روز نشده است، سازمان درصدد است اعتباری را برای بهسازی ناوگان حمل و نقلی و امدادی پیش‌بینی و به استان ها بدهد، استان خراسان جنوبی در شرق کشور می‌تواند جایگاهی برای امدادرسانی در شرق کشور داشته باشد و پایگاه امدادی هلال احمر در شرق کشور که مصوب شده بود، آماده تزریق تجهیزات است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ساختمان مدیریت بحران استان را نساخته ایم ولی تجهیزات در مجتمع انباری مدیریت بحران دپو شده است که اگر تجهیز شود می توانیم با توجه به محوریتی که داریم به مشهد، یزد، خراسان و سایر استان ها امدادرسانی سریع تری انجام دهیم.

 

آخوندی تصریح کرد: اعتبارات سال آینده مدیریت بحران استان باید مشخص شود تا برای سال آینده برنامه ریزی کنیم، اگر هر سال اعتباری به صورت مستمر تزریق شود می‌توانیم برنامه مستمری داشته باشیم چراکه طرح ها و اسناد ملی و راهبردی تهیه می‌کنیم اما برای اجرا نیازمند نیروی انسانی و اعتبار لازم هستیم.

 

وی با اشاره به کمبود تجهیزات مدیریت بحران دستگاه‌های اداری استان، افزود: ما اجازه واردات خودروهای سنگین امدادی راهداری و آتش نشانی را تقاضا داریم پیگیری شود تا مجوز از مرز ماهیرود گرفته شود چراکه هم اکنون مجوز برای خودروهای معدنی گرفته شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اعتبار لازم برای تجهیزات مدیریت بحران استان عدد بالایی است چراکه خودروهای سنگین اعتبار زیادی لازم دارد همچنین بالغ بر 100 دستگاه امدادی با عمر بالای 27 تا 30 سال استان نیازمند نوسازی هستند.

 

آخوندی گفت: رقم خسارت‌ ناشی از سیل، طوفان و سرمازدگی به تهران ارسال شده است اما باید محصولات کشاورزی بیمه شوند تا در اعتبارات مدیریت بحران گنجانده و از صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران شود.

 

وی تصریح کرد: اعتبار ابلاغ شده به استان برای سیل سال گذشته است و 150 میلیارد تومان در جلسه ستاد توزیع و در اختیار دستگاه ها قرار گرفته است و تاکید شده به میزان خسارت شهرستان ها با هماهنگی فرمانداری ها، اعتبارات توزیع شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برآورد طوفان استان را چهار میلیارد تومان و خسارت سرمازدگی سال گذشته را 40 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: باید کشاورزان و عشایر محصولات و دام خود را بیمه کنند تا بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

 

آخوندی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات و ماشین های امدادی و تقویت چارت سازمانی مدیریت بحران استان از درخواست های ما است، گفت: مدیریت بحران استان با سه نیرو اداره می‌شود در صورتی که حداقل باید 12 تا 13 نیرو داشته باشد تا بتواند کارهای امدادی را پیگیری کند، باید چارت تشکیلاتی قوی داشته باشیم و برای جذب نیرو هم باید مجوز ها و مشوق هایی داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 1228891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha