بیش از ۴۳۴ هزار گلستانی مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

کرایلو گفت: امسال دوره‌های آموزش مهارتی در ۱۲۶ روستا، با ۸۲ حرفه برگزا شد که ۴۳۴ هزار و ۵۷۸ نفر ساعت از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «حمزه کرایلو» امروز (پنجشنبه ۱۲ آبان) در اولین همایش روستا مهارت (توانمندسازی ۱۴ روستای محروم و کم‌برخوردار) افزود: آموزش و توانمندسازی روستاییان برای تامین معیشت و اقتصاد خانواده بیش از همیشه در گلستان مورد توجه قرار دارد و تلاش می کنیم کم کاری سالهای گذشته را جبران کنیم.

 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات مربدط به روستاهای گلستان، علاقه جوانان این مناطق به مهاجرت و سکونت در شهرها است که اگر بتوانیم کارهای زیربنایی برای ماندگاری نسل جوان انجام دهیم از این مهاجرت ها جلوگیری خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خالی شدن روستاها از نسل جوان، آینده این مناطق سکونتی به خصوص در بخش تولید را دچار آسیب جدی خواهد کرد که اجرای طرحهای توانمندسازی همراه با افزایش درآمد، می تواند انگیزه مهاجرت در جوانان را کاهش دهد.

 


کرایلو گفت: مهاجرت جوانان به شهرها، منجر به سکونت آنها در حاشیه شهرها و پس از آن بروز مشکلات اجتماعی و آسیبهای ناشی از آن خواهد شد که توانمندسازی جوانان روستایی، این آسیب ها را تا حد زیادی مهار خواهد کرد.

 

کد خبر 1229003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha