فعالان کانون خاتم الانبیا(ص) بیرجند به دیدن اماکن تاریخی رفتند

جمعی از اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) بیرجند از موزه مردم شناسی و ارگ کلاه فرنگی بیرجند بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جمعی از فعالان کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) بیرجند با همکاری فرماندار بیرجند، از ارگ کلاه فرنگی این شهر بازدید کردند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند با اشاره به اینکه بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در دستور کار این کانون قرار دارد، افزود: بازدید از ارگ کلاه فرنگی بیرجند با همکاری فرمانداری بیرجند و با حضور جمعی از نوجوانان عضو این کانون برگزار شد که با استقبال اعضای کانون روبرو شد.

 

محمدرسول باباییان ادامه داد: همچنین اعضای این کانون، با همکاری اعضای پایگاه مقاومت بسیج خواهران مسجد محمد رسول‌الله (ص) و اداره کل میراث فرهنگی استان،‌ از باغ و موزه اکبریه شهر بیرجند بازدید کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این باغ موزه دارای سه موزه باستان شناسی، مردم شناسی و مشاهیر خراسان جنوبی است، گفت: یکی از فعالیت های خودجوش در رواق قلم «شناخت مشاهیر» استان و رواق ترنج بازدید از اماکن تاریخی و هنری باستانی است که این مهم با حضور فعالان کانون محقق شد.

 

باباییان همچنین به دیدار اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء به همراه امامان جماعت، هیئت امنا و تعدادی از بزرگان مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) با آیت الله صدرالدین عارفی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند به مناسبت روز دانش آموز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: در این دیدار کراماتی از پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله جواد عارفی با رژیم طاغوتی پهلوی بیان شد.

 

گفتنی است، ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مربوط به اواخر دوران زندیه و اوایل دوره قاجاریه، ثبت ملی شده و اکنون در محل فرمانداری بیرجند است. این بنای ۶ ضلعی که زمانی مقر حکومتی بود، به نماد و نگین شهر بیرجند شهرت دارد.

 

عمارت و باغ اکبریه نیز یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است. این بنا در دوره قاجاریه و به دستور شوکت الملک با معماری استاد الله داد جعفری در دو طبقه ساخته شده‌است. این باغ در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1229051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha