روایت مشت‌های گره کرده‌ای که نیرنگ استکبار را فریاد کرد

۱۳ آبان روایت مشت‌های گره کرده‌ای است که نیرنگ استکبار را فریاد کرد و امروز همه به همه آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

راهپیمایی باشکوه 13 آبان همزمان با سراسر کشور در شهرستان ماسال، برگزار شد، هرچند این روز با تعطیلی جمعه دانش آموزان مصادف بود، اما حضور دانش آموزان همراه با والدین و مربیان نماد انقلاب دوستی و اعلام نفرت از دشمن قسم خورده یعنی آمریکا و اسراییل است.

 

حضور مسئولان، ورزشکاران، هنرمندان و اقشار مختلف، بیانگر این بود که این روز متعلق به همه است و رشادت های شهد، جانبازان، ایثارگران را ارج می نهیم.

 

سال‌هاست که ۱۳ آبان به نام شهیدان دانش‌آموز مزین شده است و این روز جلوه‌گاه خروش میلیون‌ها دانش‌آموز در مبارزه با استکبار جهانی است. اما امسال با شهادت سه دانش‌آموز در واقعه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز که غروب چهارشنبه چهارم آبان رخ داد و وقوع این واقعه تلخ در آستانه ۱۳ آبان، این نام پررنگ‌تر از همیشه شد و دانش‌آموزان ماسالی را در دل پاییز با حال و هوای متفاوت‌تری به خیابان کشاند.

 

در خیابان‌های شهر، همهمه بلند است و فریاد، هرجا که نگاه می‌کنی موج موج جمعیت است که می‌آیند و فریاد می‌زنند خشمشان را، چیزی شنیده نمی شود جز انزجار از ظلم، انزجاز از ستم و صدا فقط صدای همصدایی بیزاری از دشمنان قسم خورده میهن است.

 

 

آری امروز مردم ماسال همگام با مردم سراسر کشور به خیابان‌ها امدند تا با صدای بلند فریاد بزنند اجازه نمی‌دهند آرامش و امنیت کشور به دست عده‌ای فتنه گر و دشمن از بین برود و تا جان در بدن دارند پای آرمان‌های امام و رهبری ایستاده‌اند.

 

«غلامرضا گیل‌چالانی» در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان اظهار کرد: ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار ستیزی است.

 

فرماندار ماسال افزود: روز ۱۳ آبان ماه  موجب انتقال درس‌ها و پیام‌های آن به نسل‌های آینده است و این رسالت همه انقلابیونی است که به تداوم خط انقلاب و فرهنگ مبارزه اعتقاد دارند.

 

وی با گرامیداشت یاد وخاطره ۳۶هزار شهید دانش‌آموز کشور و ۱۴۶ شهید والامقام شهرستان، شهدای حرم مطهر احمد بن موسی(ع) شیراز و شهدای مدافع امنیت گفت: ملّت ایران یوم الله سیزده آبان را در حالی گرامی می دارند که با بصیرت و هوشیاری تمام در سایه هدایت‌های خردمندانه مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) توطئه فتنه‌ای که توسط آمریکا و ایادی داخلی آن طراحی و به اجرا درآمده بود خنثی کرده و آماده‌تر از همیشه برای دفاع از ارزشهای اسلامی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه حضور دارند.

 

گیل چالانی تصریح کرد: از عموم مردم انقلابی شهرستان، به خصوص دانش آموزان و دانشجویان که امروز  با حضور وحدت‌بخش و دشمن‌شکن خود در مراسم یوم الله سیزده آبان، حضور داشتند تشکر می کنم.

 

 

حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور عظمت، استواری و شجاعت جوانان، نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان این مرز و بوم است که صف به صف در کنار یکدیگر ایستادند و دیوارهای پوشالی و سست استکبار را بر سرشان ویران ساختند و درفش شجاعت را بر بام آن افراشتند.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یک واقعه تاریخ ساز، ماندگار و تأثیرگذار است، افزود: عناوینی همچون فداکاری، مقاومت، بصیرت و پایمردی در درون واژه ۱۳ آبان جای گرفته است.

 

وی گفت: امروز نه تنها استکبارستیزی، بلکه همبستگی مردم ما در دنیا طنین انداز شد تا همگان بدانند هیچ توطئه و نیرنگی و هیچ مشکلی توان ایستادگی در مقابل اراده مردم ما در دفاع از آرمان های انقلاب را ندارد.

 

 

«رعنا جویبار» از دانش آموزان شرکت کننده در این راهپیمایی عظیم استکبارستیزی به خبرنگار شبستان گفت: امروز دانش آموزان فارغ از هر نوع سلیقه و خط فکر سیاسی آمدند تا اعلام کنند، در کنار درس خواندن و تحصیل در میدان عمل هم وارد خواهند شد و از ارزش ها و آرمان های انقلاب دفاع می کنند.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان ما امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام کردند؛ به دور از هر نوع بازی های سیاسی در این اجتماع شرکت کردند تا همبستگی خود را به دنیا مخابره کنند.

 

 این دانش آموز ماسالی خاطرنشان کرد: امروز آمدیم تا اعلام کنیم پرچمی که امام حسین(ع) برافراشت هیچ گاه بر زمین نخواهد ماند و همه ما تابع ولایت و رهبری بوده و در میدان های مختلف آماده و پا به میدان هستیم.

 

گفتنی است؛ یوم الله ۱۳ آبان و وقایع سه گانه این روز بزرگ و فراموش نشدنی، نقطه عطف استکبار ستیزی ملت ایران است و ملت ما با حضور خود نشان دادند که آمریکا دشمن همیشگی ماست و هیچ گاه سرسازش با آمریکا و ایادی کفر نخواهیم داشت.

 

کد خبر 1229127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha