موانع واردات ماشین آلات دست دوم رفع شود

بنانژاد گفت:قوانین سختگیرانه‌ای برای ممنوعیت کالا‌های دست دوم و کارکرده وجود دارد لذا باید موانع واردات ماشین آلات دست دوم رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمود بنانژاد» شامگاه پنج شنبه (۱۲ آبان) در بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و آیین تجلیل از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت چاپ پیشران توسعه در صنعت کشور است، بیان کرد: صنعت چاپ را می توان به عنوان پیشران سایر صنایع، محور اقتصاد مولد درنظر گرفت.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که تنها حدود ۱۵ درصد از این ظرفیت به چاپ‌های کاغذی، نشریات، روزنامه‌ها و کتاب اختصاص یافته و مابقی این ظرفیت در اختیار بخش بسته بندی صنعتی است.

 

وی افزود: قوانین سختگیرانه‌ای برای ممنوعیت کالا‌های دست دوم و کارکرده وجود دارد درحالی که همه می‌دانیم که بسیاری از ماشین آلات کارکرده در دنیا هستند که می توانند خدمت‌های شایسته‌ای به صنعت چاپ کشور داشته باشند بهتر است دولت موانع را بردارد تا بتوان با واردات ماشین آلات دست دوم صنعت چاپ را بهسازی کرد.

 

بنانژاد با خاطر نشان کردن اینکه باید یک انسجام و هماهنگی میان واحد‌های تولیدی استان وجود داشته باشد ادامه داد: بسیاری از فعالان صنعت چاپ برای دریافت تسهیلات دولتی و وام‌های کم بهره اعلام نیاز کردند درحالی که رفع موانع خود یکی از مصادیق بارز تسهیلات حمایتی است. 

 

کد خبر 1229215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha