غفلت های گذشته افرادی را ناخودآگاه به میدان دشمن کشاند

حجت الاسلام جعفری گفت: غفلت های گذشته نسبت به آگاهی بخشی و تبیین گری، افرادی را ناخودآگاه به میدان دشمن کشاند.

حجت الاسلام «اسدالله جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به تشکیل پرونده های قضایی در خصوص وقایع اخیر، اظهارداشت: بیش از یکصد پرونده در دادسرا و شعبه ویژه اغتشاشات تشکیل شده که بررسی و صدور کیفرخواست در بسیاری از پرونده ها به اتمام رسیده و برای صدور رای به دادگاه فرستاده شده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: رسیدگی به پرونده ها در دادگاه با پیش بینی وقت، سعی شده که سریع رسیدگی و احکام صادر شده اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه در بین افراد دستگیر شده در اغتشاشات نوجوانان و جوانان هم حضور داشته اند، تصریح کرد: غفلت های گذشته نسبت به آگاهی بخشی و تبیین گری، افرادی را ناخودآگاه به میدان دشمن کشاند.

به گفته حجت الاسلام جعفری، این افراد کم سن و سال به دلیل بی اطلاعی در میدان دشمن وارد شده بودند و وسیله ای برای اجرای سیاست های آن ها بودند.

 

وی توجه به آگاهی بخشی و جهاد تبیین را برای پیشگیری از این وقایع مهم خواند و اذعان کرد: باید نسبت به آموزش، اطلاع رسانی دقیق و تبیین گری دقت داشته باشیم و از آن غافل نباشیم.

رئیس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه با سران اغتشاشات برخورد جدی خواهد شد، تصریح کرد: متناسب با جرم و شرایط فرد مجازات برای متهمین صادر می شود.

 

وی اضافه کرد: دستگاه های اداری و فرهنگی باید نقش خود را در آموزش و اطلاع رسانی ایفا کنند و نگذارند چنین وقایع رقم بخورد و افرادی به دلیل کمبود آگاهی بازیچه دیگران بشوند.

کد خبر 1229296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha