طرح پالایش کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می شود

حجت الاسلام حاجتی از اجرای طرح پالایش کتاب در ۲۵ باب کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان به منظور بازبینی و بروزرسانی کتاب‌های کانون‌ها خبرداد.

حجت الاسلام «رضا حاجتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از اجرای طرح پالایش کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح که به مناسبت فرا رسیدن سی‌امین دوره هفته کتاب اجرا می‌شود، کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد استان بازبینی و بروز رسانی می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طرح مذکور در مرحله اول در ۲۵ باب کتابخانه مساجد استان اجرا می‌شود گفت: برخی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مساجد به دلیل استفاده زیاد فرسوده شده و یا برخی کتب آموزشی و درسی بلااستفاده در قفسه کتاب‌ها موجود است که نیاز به‌ تعویض دارند و طی فراخوان اعلام شده به مساجد استان، بروز رسانی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: با جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد با احرای طرح مذکور، بستر لازم برای تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های مفید فراهم می‌شود.

 

حاجتی تصریح کرد: کانون‌هایی که کتاب‌های مستهلک دارند نیز می‌توانند تا پایان آبان از طریق تماس با واحد کتابخانه ستاد فهمای گیلان جهت دریافت کتاب‌های جدید هماهنگ کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد استان فعالیت می‌کنند و در گام‌های بعدی طرح می‌توانند نسبت به بروزرسانی کتاب‌های خود اقدام کنند خاطرنشان کرد: پالایش کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده، تزریق منابع جدید بر اساس نیاز کتابخانه و صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید کتاب، از اهداف اجرای طرح پالایش کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان است.

 

 

کد خبر 1229389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha