حضور فعال ایلام در جشنواره فرهنگ ملی اقوام ایرانی در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از حضور فعال این اداره‌کل برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی و همچنین آیین و فرهنگ این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در گلستان خبر داد.

«فرزاد شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: استان ایلام در جشنواره فرهنگ ملی اقوام ایرانی با حضور در دو غرفه صنایع‌دستی به معرفی رشته‌های گلیم نقش برجسته و حصیربافی استان می‌پردازد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقوام مختلف ایران در زمینه‌های گردشگری، غذاهای محلی، پوشاک، آوا و نواها و فرهنگ عشایر است.

 

شریفی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها یکی از فرصت‌های مهم برای جذب گردشگران به شمار می‌آید، زیرا یکی از اهداف و انگیزه‌های اصلی گردشگران آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، موسیقی و همچنین  بهره‌مندی از غذاها و شیرینی‌ها و ... محلی مقاصد گردشگری است.

 

وی عنوان کرد: صنایع‌دستی بومی و اصیل استان ایلام به ویژه در رشته‌های گلیم نقش برجسته و حصیربافی در دو غرفه در این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

شریفی ادامه داد: استان ایلام نیز با معرفی قابلیت و ظرفیت‌های خود با محوریت برپایی سیاه چادر عشایری، برپایی کپر، تهیه و پخت غذاهای محلی و شیرینی‌ها و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری تلاش دارد در این جشنواره تصویری درست و مطلوب از استان به نمایش بگذارد. 

 

وی یادآور شد: این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایرانی در گلستان با توزیع اقلام تبلیغاتی همچون بروشور، نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه معرفی استان، کتابچه راهنمای گردشگری به معرفی جاذبه‌های گردشگری و … حضور پررنگ دارد.

کد خبر 1229556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha