مصالح حاصل از لایروبی رودخانه‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد

رضایی‌پور گفت: مصالح(شن و ماسه) حاصل از لایروبی رودخانه‌ها و بندر آستارا برای اجرای پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«عنایت رضایی‌پور» امروز(شنبه، ۱۴ آبان) در نشست شورای معادن آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: بخشی از مصالح حاصل از لایروبی رودخانه‌ها و بندر آستارا در اختیار اداره پایانه‌ها قرار می‌گیرد تا در پروژه احداث تیر پارک که مشکل ترافیک خیابان ساحلی را برطرف می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه ۱۱۰ هزار تن مصالح نیز از لایروبی بندر این شهرستان به دست آمده است، افزود: بخشی از این مصالح، می‌تواند در اختیار اداره‌های آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و آب و فاضلاب قرار بگیرد که مسئولان ذیربط باید در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی رودخانه‌های شهرستان آستارا منابع خوبی دارند اما برای برداشت از آنها برخی محدودیت‌های قانونی وجود دارد، تصریح‌کرد: علاوه بر این موضوع ممکن است انجام لایروبی بدون کارشناسی تبعات زیست محیطی در برداشته باشد و به مشکلاتی مانند برهم خوردن تعادل اکوسیستم آنها منجر شود.

 

رضایی‌پور گفت: از بین منابع موجود در شهرستان آستارا در حال حاضر رودخانه چلوند با توجه به حجک بالای رسوب و انباشت در بالادست از ظرفیت لازم برای تامین مصالح مورد نیاز برخوردار است که باید مدیران اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست و امور آب با همراهی دهیار بازدید میدانی انجام دهند تا تصمیمات لازم جهت صدور مجوز برداشت و انجام لایروبی اتخاذ شود.

کد خبر 1229578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha