مدارس مهمترین جایی بود که غفلت کردیم

حجت الاسلام سید مهدی قریشی گفت: متاسفانه مدارس که یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگی است مورد غفلت قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «ححت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی» روز گذشته (۱۴آبان) در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مدارس مهمترین جایی بود که در رابطه فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: باید این خلا جبران شود چرا که از آموزش و پرورش در رابطه با فرهنگ و پرورش اسلامی به کلی غفلت شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اگر ما دانش آموزان را پرورش میدادیم امروز دشمن نمیتوانست بر افکار آنها رخنه کند.

وی ادامه داد: باید در مباحث فرهنگی و نهادینه کردن اندیشه های اسلامی و فرهنگی تجدید نظر کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید به نهادهایی که در آموزش و پرورش کودک و نوجوان دخیل هستند بیشتر از همیشه کمک کنیم.

قریشی با بیان اینکه این اغتشاشات باید مورد بررسی عمیق فرهنگی و آسیب شناسی قرار گیرد، تصریح کرد:  شاید اغتشاشگران حدود ۳۰۰هزار نفر در کل کشور بودند که در مقابل ۸۰ میلیون نفر قابل توجه نیست ولی اینکه جوانان ما و نوجوانان ما در این تجمعات بودند بسیار دلسرد کننده است.

امام جمعه ارومیه گفت: در کرونا و تعطیلی مدارس متاسفانه جوانان و نوجوانان را به حال خودشان رها کردیم  و اینکه گوشی و تبلت به دست بچه ها دادیم و در واقع بچه های خود را واگذار غرب کردیم تا با خیال راحت افکار آنها را آلوده کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: باید بسیار در مورد فرهنگ دقت کنیم و حساب شده عمل کنیم و همچنین مسوولان باید بر طبق مسوولیت خودشان با تمام قوا عمل کنند.
قریشی اضافه کرد: باید فضای فرهنگی نه آنقدر سفت و سخت و نه آنقدر شل و بی اختیار باشد چرا که  در چند سال اخیر از بچه ها و تربیت آنها بسیار غافل شده ایم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید با جوانان ارتباط بیشتر برقرار کنیم و به آنها میدان بدهیم، تصریح کرد: باید از این اغتشاشات درس بگیریم و برای جبران غفلت های ایجاد شده تلاش کنیم و‌همچنین باید بار دیگر ساختار فرهنگی در نظام بازنگری و بازسازی شود.

در ادامه جلسه اعضای شورا گزارش های برنامه های اجرا شده خود را در رابطه با نهادینه سازی سواد رسانه ای ارایه کردند.

کد خبر 1229652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha