محیط و عرصه فضای سبز پادگان ارتش  مناسب‌سازی شده است

شریعتی گفت: هرس درختان و فضای سبز پادگان، بازسازی و ایجاد معابر و دسترسی های جدید، نور و مبلمان شهری و مناسب سازی این فضا، پروسه‌ای منحصر به فرد بود، که از زمان بازگشایی تا کنون با سرعت و دقت زیادی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «احسان شریعتی» امروز دوشنبه (۱۶ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: تبدیل پادگان ارتش در مشهد به فضای قابل استفاده برای عموم و اضافه شدن این حجم از فضای سبز به سرانه بوستان های شهر و نیز دسترسی های جدید ایجاد شده، یک فرصت بی‌بدیل برای مشهدالرضاست.

 

شهردار منطقه هشت مشهد افزود: در این میان، یکی از چالش های جدی ما در این پروژه مهم تبدیل کاربری نظامی به عمومی، وجود زیرساخت های فنی و تاسیسات خاص با شرایط ویژه و همچنین چاه‌های متعدد با وضعیت خاص و خطری در محیط پادگان بود، که زمان وانرژی زیادی را برای ایمن‌سازی به خود اختصاص داد.

 

وی ادامه داد: هرس درختان و فضای سبز پادگان، بازسازی و ایجاد معابر و دسترسی های جدید، نور و مبلمان شهری و مناسب سازی این فضا، پروسه‌ای منحصر به فرد بود، که از زمان بازگشایی تا کنون با سرعت و دقت زیادی انجام شده است. 

 

شریعتی یادآور شد: عرصه‌های مختلف بوستان جهانشهر، می‌تواند فرصت مناسبی برای برگزاری فعالیت‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی باشد و شهروندان و تشکل‌های مردمی می‌توانند با تیب خاطر از این فضاها استفاده کنند. به عنوان نمونه محوطه میدان صبحگاه سابق پادگان می‌تواند پذیرای جشنواره های فصلی و موضوعی مختلف مانند جشنواره پاییزی باشد. 

 

وی در پایان تاکید کرد: بخش هایی از پادگان سابق نیز جنبه تاریخی داشته که با برنامه‌ریزی های انجام شده تبدیل به موزه‌های موضوعی خواهد شد  و می‌تواند به عنوان بخشی از هویت شهر مشهد در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این خطه قرار گیرد.

کد خبر 1230086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha