آغاز بازبینی نمایش‌های هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، از آغاز بازبینی نمایش های رسیده به دبیرخانه این جشنواره از هفدهم آبان ماه به مدت سه روز در شهرستان های بجنورد، اسفراین، جاجرم و گرمه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مسعود مرواری» با بیان اینکه بازبینی نمایش ها از هفدهم تا نوزدهم آبان ماه ادامه دارد، افزود: نمایش های «سه زن» به کارگردانی نرگس دژه، «دیوانه بهشتی» به کارگردانی مریم جلالی، «آقای بیا» به کارگردانی آرین حقانی، «آهنگی برا سحر» به کارگردانی مهدی بختور و نمایش «مرغ حق بر روی درخت کنار» به کارگردانی محمد یحیی آبادی هفدهم آبان ماه در اسفراین بازبینی خواهد شد.
 

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی بیان کرد: نمایش های «چه کسی نامه را خواند» به کارگردانی مهدی فخران در جاجرم، نمایش «سهم عاشقی» به کارگردانی مهدی شاهی پناه، نمایش «ترنج» به کارگردانی مصطفی شکاریان در گرمه و نمایش های «حیرانی» به کارگردانی محمد بکرانی و «تهران کنار پنجره» به کارگردانی علی سعادتی در بجنورد هجدهم آبان ماه مورد بازبینی قرار می گیرد.


مرواری اظهارکرد: نمایش های «مهمانی انگشتها» به کارگردانی طاهره رنجبر، «ژان» به کارگردانی حمید عابدی، «رویای شفاف» به کارگردانی جواد رمضانی، «میزان» به کارگردانی امیر حصاری و «ثانیه صفر» به کارگردانی سعید نیستانی و «ارابه مرگ» به کارگردانی مهدی میرخورلو از دیگر نمایش هایی است که نوزدهم آبان ماه در بجنورد توسط داوران بازبینی می شود.


لازم به ذکر است؛ موضوعات مرتبط با شعار سال 1401 (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)با محوریت رشد و توسعه اشتغال استان، آثار نمایشی که به موضوعاتی همچون کاهش آسیب های اجتماعی، امید و نشاط اجتماعی، ارتقا نهاد خانواده، همگرایی ملی، ارزش های انسانی – اسلامی، فرهنگ نماز و عفاف و حجاب  توجه ویژه داشته باشند و نمایش هایی که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگردها، جریانات روز تئاتر جهان تولید شده باشد از جمله اولویت های موضوعی جشنواره به شمار می رود.


گفتنی است؛ با توجه به شیوه نامة ابلاغی اداره کل هنرهای نمایشی به منظور تداوم و تثبیت جایگاه هنر نمایش، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و در راستای پشتیبانی از تولید و اجرای عمومی سالانه، هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان نیمه اول آذرماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است؛ 26 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر خراسان شمالی رسیده که از این تعداد ۱۶ اثر به مرحله بازبینی راه یافته و در نهایت ۵ اثر در مرحله نهایی جشنواره با هم رقابت می کنند.

 

 

کد خبر 1230106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha